50 de salariați din stația Dej Triaj și Depoul de locomotive vor fi disponibilizați
Conducerea CFR Marfă a anunțat recent că 2.500 de angajați vor fi disponibilizați în perioada următoare, dintre aceștia aproximativ 50 de angajați fiind din stația Dej Triaj și Depoul de locomotive de la Dej.
”Începând de luni, 14 iulie aproximativ 50 de salariați ai CFR Marfă SA, din stația Dej Triaj și Depoul de locomotive vor primi preavize de 20 de zile, pentru disponibilizare. Activitatea de circulație și manevră va avea de suferit. CFR Marfă va fi nevoită să-și restrângă activitatea și, implicit, să piardă din cota de piață feroviară”, precizează reprezentanții Sindicatului RCM-BFS Dej.
Potrivit sindicaliștilor CFR Marfă, reducerea numărului de angajați cu 2.500 de persoane va avea consecințe grave pentru companie:
– modificarea programului de lucru în subunități, cu consecințe în nerealizarea contractelor aflate în derulare prin depășirea termenelor de transport, deservirea defectuoasă a clienților și pierderea acestora;
– reducerea capacității de prelucrare și neefectuarea proceselor tehnologice specifice din stații;
– riscul încălcării unor prevederi din regulamente, instrucțiuni, dispoziții, ducând la creșterea numărului de abateri disciplinare și chiar apariția unor accidente și incidente feroviare;
– crearea premiselor în ce privește nemulțumirea unor clienți cu care societatea a încheiat contracte;
– creșterea infracționalității (sustrageri de mărfuri încredințate la transport, de piese de la materialul rulant și de bunuri materiale din patrimoniu) ;
– imposibilitatea înlocuirii personalului încadrat pe posturi ce nu pot fi reduse, cu personal care să îndeplinească măcar condițiile minime de pregătire și vechime;
– nerespectarea regimului de muncă, implicit creșterea numărului de ore suplimentare și de ore neproductive.
– nerespectarea protocoalelor si graficelor de circulatie in statiile de frontiera.
Conform unui document trimis de către sindicat către conducerea CFR Marfă, concedierile colective vor avea un impact major asupra sucursalelor. În privința sucursalei Transilvania CSM Cluj se amintesc următoarele consecințe:
– reducerea unui număr de 300 de posturi ocupate din totalul existent de 776, înregistrat la data de 01.01.2014 , implică:
– se vor desființa suplimentar următoarele structuri organizatorice: Cluj Napoca Est , Zalău Nord , Valea lui Mihai
– închiderea traficului prin frontiera Valea lui Mihai prin desființarea stației și postului de revizie Valea lui Mihai
– asigurarea cu dificultate a derulării următoarelor contracte comerciale: transport motorină și benzină de la Brazi la Zalău Nord – contract Petrom; transport îngrășăminte chimice de la Azo Mureș la stațiile Carei, Tășnad, Valea lui Mihai, Satu Mare Sud; transport de fier vechi de la Cluj Napoca Est și Bistrița – contract Remat; transport de cherestrea de la Bistrțta la Constanța Port; transport de piatră ghips de la Aghireș și Turda – contract Lafarge; transport de minerea de la Turda la Constanța Port.
Pentru cei 2.500 angajaţi care vor fi disponibilizaţi, Ministerul Transporturilor a calculat un necesar financiar, aferent doar acestui an, pentru venitul de completare de 16,9 milioane lei.
Compania are în prezent un număr de 8.577 de angajaţi, iar salariaţii disponibilizaţi vor fi protejaţi de prevederile OUG 36/ 2013 (privind aplicarea în perioada 2013 – 2018 a unor măsuri de protecţie socială acordată persoanelor disponibilizate), completată cu Legea 258/2013.
În funcţie de vechimea în muncă a salariaţilor, cei disponibilizaţi vor beneficia de 12 – 24 salarii compensatorii, în valoare maximă de 1.625 lei/lună.
Descoperă mai multe la Someșeanul.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.