6 strategii de marketing online pe care orice antreprenor trebuie sa le cunoasca
Internetul a transformat radical felul in care ne construim si ne promovam afacerile. Avand acces la mult mai multe resurse decat in trecut, exista un urias potential de dezvoltare pentru companiile aflate la inceput de drum. Cu toate acestea, exista antreprenori care neglijeaza sau amana aceste strategii de marketing online, pe motiv ca nu sunt indeajuns de eficiente. Adevarul este ca aceste tehnici nu sunt foarte multe la numar, insa vei avea nevoie de ele pentru ca business-ul tau sa capete vizibilitatea de care are nevoie.
Iata care sunt cele mai eficiente (si rentabile) strategii de marketing online pe care orice antreprenor trebuie sa le stie:
1. Branding
Orice business de succes trebuie sa aiba o imagine in media, pentru a se promova. Construirea unui brand ii va oferi afacerii tale o carisma unica, ce ajuta la formarea de parteneriate si la cresterea vizibilitatii.
2. Content marketing
Marketing-ul de continut poate lua o varietate de forme, care depind de modul in care iti construiesti initial strategia. De exemplu, poti scrie articole, ebooks si comunicate de presa, sau poti folosi blog-ul de pe site-ul afacerii pentru a atrage mai mult trafic.
Un continut de calitate este un ingredient-cheie in orice strategie de marketing online, fiind o tehnica versatila si foarte folositoare. In plus, un continut de calitate va atrage din ce in ce mai multe persoane, fapt care duce la mai multe conversii pe o perioada mai lunga.
3. Search engine optimization (SEO)
SEO este un proces care creste vizibilitatea site-ului tau in motoarele de cautare, astfel incat vei obtine mai mult trafic de la utilizatorii care cauta un produs sau un serviciu specific. O mare parte din aceasta strategie depinde si de modul in care este structurat site-ul tau, precum si de strategia de continut.
Nu va trebui sa investesti mult in SEO daca scrii propriul continut, iar daca alegi o agentie SEO profesionista te vei asigura ca site-ul tau este indexat corect in motorul de cautare Google, beneficiind in acelasi timp de o vizibilitate ridicata.
4. Optimizarea conversiilor
Desigur, strategiile de marketing online descrise mai sus iti pot aduce mai multi vizitatori pe site, insa care este pasul urmator? Va trebui sa obtii o rata de conversie mai ridicata. Aceasta este un raport intre numarul total de vizitatori pe site si cei care comanda efectiv un produs sau un serviciu. Strategiile de optimizare a conversiilor pot identifica noi oportunitati, sau le pot imbunatati pe cele deja existente.
5. Social media marketing
Aceasta strategie de marketing online nu te va ajuta sa te imbogatesti peste noapte, insa are un potential urias pentru construirea si formarea unei legaturi stranse cu publicul din social-media. Pentru inceput, va trebui sa atragi utilizatorii prin continut de calitate, sub forma de postari si link-uri catre articolele tale. Usor, in timp, vei construi o baza de clienti fideli care iti vor vizita constant site-ul. De aici pana la cresterea vizibilitatii brand-ului mai este doar un pas!
6. Email marketing
Dintre strategiile de marketing online esentiale, aceasta are un potential urias de ROI (return on investment), deoarece costa foarte putin pentru a fi pusa in aplicare. Folosind strategiile descrise mai sus, incepe sa construiesti o baza solida de clienti. De aici, chiar si un simplu newsletter va ajuta la cresterea traficului pe site, precum si la cresterea vizibilitatii brand-ului tau in mediul online.
Concluzie
Toate strategiile de marketing online prezentate mai sus au un avantaj major: functioneaza mai bine impreuna. Chiar daca pot fi aplicate individual, fiecare se conecteaza cu o alta tehnica de marketing online, ajutand la cresterea vizibilitatii. Astfel, daca urmezi toate aceste strategii, vei beneficia de mai multe conversii, ceea ce conduce la cresterea profiturilor companiei tale.
Descoperă mai multe la Someșeanul.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.