Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Acuzații de abuz în serviciu la adresa Primăriei Dej. Vizați sunt primarul, șefa Urbanismului, dar și frații Itu – FOTO

1 657

Pe adresa de email a Someșeanul.ro am primit un adevărat dosar de acuze, conținând acte și înscrisuri, ale unui presupus abuz comis de către angajați ai Primăriei Dej, în frunte cu primarul Costan Morar, în ceea ce privește situația concesiunii a două terenuri de fotbal pe sintetic din municipiul Dej. În acest caz sunt implicați și frații Itu, cunoscuți în zona Dejului, atât deputatul PSD Cornel Itu, cât și frații acestuia, oamenii de afaceri Adrian și Mircea Itu.

În timp ce o parte (cel care ne-a trimis sesizarea) acuză părțile implicate de faptul că Primăria Dej comite un abuz referitor la cele două terenuri de sport și, prin acțiunile sale, prejudiciază bugetul local al municipiului Dej cu suma de 385.000 de lei, favorizând astfel afacerile fraților Itu, de cealaltă parte, cei acuzați se apără și spun că-și cer doar drepturile.

Redăm mai jos mesajul ”acuzatorului”

”În acest e-mail vă aduc la cunoștință abuzurile pe care încearcă să le facă d-l primar Morar Costan din Dej și deputatul PSD Itu Cornel cu patrimoniul orașului Dej din județul Cluj.

În anul 2007 societatea SC Agro 33 Srl a domnului deputat Itu Cornel, așa cum rezultă și din împuternicirea avocațială anexată, societate cu sediul la adresa de domiciliu a deputatului Itu Cornel, încheie un contract de concesiune cu Primăria Dej pe un teren lângă stadionul municipal pe care amenajează un teren de sport și hala administrativă. Nu plătește nici un leu Primăriei timp de 10 ani beneficiind de tot felul de tertipuri pe care le face cu acordul primarului Morar Costan și acum cere în consiliul local să rezilieze acel contract iar Primăria să îi cumpere investiția și să compenseze cu datoriile, achitându-i diferență într-un timp scurt, cum rezultă din clarificarea cerută de casa de avocatură care reprezintă societatea.

Menționez că acest teren este unul foarte bine plasat și totuși la impozite și taxe el este trecut ca și teren extravilan agricol după cum se poate vedea și în copiile anexate. Culmea culmilor, în centrul Dejului avem teren extravilan agricol pentru ca d-l deputat să nu plătească nici impozit mare și nicidecum taxa de concesiune.

Ilegalitatea pe care încearcă să o facă acești oameni constă în art. 9 al contractului de concesiune care spune foarte clar în ce condiții se poate rezilia contractul și nicidecum cum vor cei doi, în frunte cu juristul Primăriei, Iosip Horațiu, care este șeful comisiei întrunite ad-hoc pentru a rezilia contractul.

În atașament există și procesul verbal al așa zisei comisii, care spune că există premisă de a se rezilia contractul pe cale amiabilă și nu pomenește de obligația de a fi la zi cu datoriile și de plata unor daune către Primăria Dej.

Șefa Urbanismului din Dej este d-na Gavrea Gabriela, soția consilierului județean PNL Gavrea Dan, omul de casă al lui Itu Cornel, deputatul păstrându-l director la Electrica atunci când USL a venit la putere și el fiind atunci din PDL. Acest om i-a dat o mână de ajutor și în campania din 2012 trădând-ul pe Alin Tișe, care atunci a pierdut rău de tot la Dej și în comunele apropiate nemaifiind ales Președintele consiliului Județean Cluj. Tise a și spus public că Gavrea l-a trădat la Dej, dar acesta a fost protejat de Daniel Buda, care l-a promovat iar consilier județean în 2016.

Deși firma deputatului nu a plătit niciodată un leu Primăriei Dej, primarul Morar Costan și cea care răspunde de contractele de concesiune, d-na Gavrea Gabriela, nu au luat nici o măsură și nu au spus nimic timp de zece ani, iar acum imploră Consiliul Local să rezilieze acest contract și să-i cumpere investiția d-lui deputat Itu Cornel.

Și ca să fie tacâmul complet, firma deputatului cere rezilierea și celuilalt contract de concesiune încheiat cu Primăria Dej în anul 2005, obiectul acestuia fiind un alt teren pe care firma a făcut același gen de investiții și bineînțeles nu a plătit nici un leu timp de 12 ani.

Deși în anul 2009 firma avea datorii către Primărie, Morar Costan a acordat perioadă de grație până în 2015 acestei firme .

Pentru lămurire contractul de concesiune din 2005 a fost inițial încheiat cu firma fratelui deputatului, Itu Mircea, SC Complet Servimpex Srl, după care a fost transferat foarte repede pe firma SC Agro 33 Srl, a deputatului pentru ca cei din primărie să poarte frică.

În corespondența purtată în acest an dintre Primărie și firma de avocatură care reprezintă firma Agro 33 Srl, șefa Urbanismului d-na Gavrea Gabriela solicita achitarea taxei de regularizare a unei autorizații de construcție din 2010, ca să poată să rezilieze contractele și nicidecum achitarea la zi a restanțelor cum este normal și legal.

Săptămâna trecută, această doamnă insista în ședința de consiliu local să se rezilieze cât mai repede contractul, pentru că săracul domnul deputat să nu plătească penalități.

Abuzul în serviciu efectuat de d-na Gavrea Gabriela și de primarul Morar Costan este evident, bugetul orașului fiind prejudiciat cu suma de 385.000 lei, mult peste pragul PSD de 200.000 lei”, se arată în scrisoarea acuzatoare, trimisă pe adresa de email a site-ului nostru și semnată sub numele Vasile Pop.

Poziția primarului și a instituției pe care o conduce

În replică la aceste acuzații extrem de grave, am solicitat din partea Primăriei Dej o poziție a primarului Costan Morar, pe care o publicăm mai jos.

”Referitor la  contractele cu Agro 33 vă prezentăm situația și demersurile făcute de primărie până în acest moment

Contractele de concesiune cu S.C. Agro 33  S.R.L., au fost încheiate de fostul primar Ioan Ungur, în 2005, pentru terenul de pe strada Nicolae Titulescu, respectiv anul 2007 pentru terenul situat pe strada Fragilor, perioada de concesionare fiind 25 de  ani. Cu acest aspect nu am fost de acord atunci în calitate de viceprimar, mai ales că pe strada Fragilor era vorba de concesionarea unui  teren din curtea unei școli, iar acum, sunt din nou pus în situația de a rezilia contracte de concesiune terenuri publice, la fel cum a trebuit să procedez și în cazul terenului de la piața din centru și de pe Baltă, terenuri concesionate tot de fostul primar PNL.

Pentru cele două terenuri concesionate către Agro 33, terenuri intravilane și nu extravilane așa cum s-a interpretat  greșit, se plătește taxă de concesiune teren intravilan, firma plătind pe parcursul anilor doar o parte din datoriile către primărie, respectiv 221.000 lei. Menționăm că pentru contractul de concesiune care viza terenul de pe strada Fragilor, firmei i-a fost aprobată prin hotărâre de Consiliu Local, acordarea unei perioade de grație pentru taxa de concesiune aferentă perioadei 2010-2011, care urma să fie plătită ulterior de către firmă.

Pentru restul datoriilor acumulate, în anul 2013 Primăria Municipiului Dej a început procesul de recuperare trimițând somații firmei. Urmare a acestui demers din partea primăriei, Agro 33 a plătit parțial din valoarea taxelor însă nu în totalitate, astfel încât din anul 2016 Primăria Municipiului Dej a recurs la executare silită poprind conturile firmei, care sunt blocate și în acest moment.

În condițiile în care Primăria Municipiului Dej nu a reușit să recupereze creanțele în totalitate, la finalul anului 2016, a anunțat firma de intenția de  reziliere a contractelor de concesiune. În urma adresei primăriei, la începutul anului 2017, Agro 33 solicită de  asemenea primăriei, rezilierea contractelor, motivul invocat fiind faptul că administrația publică locală  a construit terenuri de minifotbal ( 2 în cart. Dallas, str. Orizont, Cart.1 Mai, 7 noiembrie, Ocna Dej, Șomcutul Mic), terenuri cu acces gratuit, aspect care a afectat profitul firmei.

Primăria Municipiului Dej a solicitat societății achitarea regularizării taxei de autorizare construcție.

După achitarea regularizării taxei, Agro 33 revine către primărie și Consiliul Local, cu o nouă solicitare de reziliere.

În aceste condiții am dispus constituirea unei comisii de analiză, care a constatat premisele rezilierii contractelor de concesiune pentru neplata redevenței, în termen de 90 de zile de la expirarea perioadei de plată și a solicitat luarea măsurilor legale în acest caz, iar proiectul de hotărâre privind rezilierea contractelor, a fost făcut public în luna mai, urmând să figureze pe ordinea de zi a ședinței de Consiliu Local din luna iulie 2017.

Societatea Agro 33 revine în luna iunie 2017, cu o nouă adresă privind rezilierea contractelor și clarificări, adresă la care Primăria Municipiului Dej a răspuns firmei că a inițiat proiectul de hotărâre de reziliere a contractelor, cu condiția de achitare din partea firmei a tuturor datoriilor către bugetul local, în termen de 30 de zile de la emiterea Hotărârii de Consiliu Local.

În concluzie, nu este vorba de prejudiciu adus Primăriei Municipiului Dej, toate datoriile Agro 33 fiind înregistrate în evidențele fiscale, datorii pentru care Primăria Dej continuă procedura de executare. În cazul în care societatea nu își va achita datoriile la zi nici după cele 30 de zile de la emiterea HCL de reziliere, în calitate de primar voi solicita acționarea în instanță a S.C. Agro 33, pentru recuperarea datoriilor”, precizează primarul Costan Morar.

Poziția conducerii firmei Agro 33

Tot pe acest subiect, am solicitat un punct de vedere și din partea reprezentanților societății Agro 33, care ne-au spus că deputatul Cornel Itu a fost implicat în această afacere doar la început, dar că ulterior (după cum se poate vedea și din actele anexate) afacerea cu terenurile de sport a trecut în administrarea fraților săi, Mircea Itu și apoi Adrian Itu, cel care a administrat în continuare cele două baze de sport.

Conducerea respectivei firme ne-a declarat că această afacere era una care aducea profit în primii ani, însă, odată cu investițiile făcute de Primăria Dej în terenuri sintetice de fotbal, cu utilizare gratuită, profiturile companiei private nu doar că au scăzut, dar chiar n-au mai existat, având în vedere ”concurența neloială” venită din partea terenurilor Primăriei. Mai mult, în ceea ce privește terenul sintetic din incinta Școlii Generale nr. 5 de pe Baltă, acest teren putea fi închiriat de firma respectivă doar după-amiaza în timpul anului școlar, terenul fiind folosit de către elevii școlii în timpul programului școlar ca teren de sport, totul cu titlu gratuit.

Astfel, persoanele din conducerea firmei au decis că nu mai are rost să mențină în picioare afacerea și au solicitat rezilierea contractelor de concesiune,a vând în vedre faptul că afacerea nu mai produce profit, ci doar pierderi.

Aceștia spun că până în acest moment s-au plătit aproximativ 60% din sumele datorate ca taxă de concesiune, solicitând Primăriei Dej ca restul datoriei să fie compensat din ceea ce Primăria ar urma să plătească firmei respective pentru investițiile pe care aceasta le-a făcut în cele două baze sportive.

Aceste aspecte sunt prevăzute și în actele de corespondență dintre cele două părți.

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

  1. Nagy Maria spune

    E prea tarziu sa se mai poata indrepta aceste abuzuri care tot timpul se petreceau la Primaria Dej,ar fii foarte bine sa raspunda pentru aceste abuzuri persoanele implicate!Succes cine se va ocupa de acest caz!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More