Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Ai dureri de cap? Ce alimente trebuie să eviți pentru a scăpa de migrene

0 58

Fiecare dintre noi ne confruntăm din când în când cu dureri de cap, dar ceea ce este mai neobişnuit este faptul că în aproape 30% dintre cazuri, regimul alimentar sau, mai mult, chiar anumite alimente sunt cele care provoacă migrenele, informează CSID.

Un studiu aprofundat pe acest subiect a identificat și alimentele care pot provoca migrene și dureri de cap.

Alimentele care conţin cofeină

Persoanele care au intoleranţă la cofeină sau o sensibilitate pot avea dureri de cap după ce au consumat cafea, ceai negru, ceai verde sau alte băuturi cu un conţinut ridicat de cafeină. Ciocolata şi toate celelalte alimente sau băuturi care conţin cofeină, consumate în cantităţi mari, cauzează irascibilitate şi migrene, avertizează experţii medicali. Cu toate acestea, se poate apela la cofeină pentru a ameliora durerile de cap, datorită efectului vasocontrictor, cofeina fiind prezentă în majoritatea analgezicelor, potrivit CSID.

Alimentele cu un conţinut ridicat de tiramină

Deşi cauza migrenelor diferă de la persoană la persoană, un lucru este sigur, şi anume că alimentele care conţin tiramină şi feniletilamină, aminoacizi care cauzează dilatarea vaselor de sânge şi cresc presiunea sângelui în creier, pot provoca migrene. Substanţele se găsesc în ciocolată, brânzeturi (cheddar, Brie, feta, gorgonzola sau brânză mucegăită), alimente pe bază de soia, murături, nuci, citrice şi oţet (balsamic sau din vin). Cu cât brânzeturile sunt supuse unui proces de fermentare mai îndelungat, cu atât conţin mai multă tiramină.

Alimentele care conţin nitriţi

Alimentele care conţin aditivi alimentari precum nitriţii (hot dog, salamuri, mezeurile) pot declanşa dureri de cap. Folosiţi mai ales pentru conservare şi adaos de aromă, nitriţii se mai găsesc în cârnaţi sau crenvurşti (inclusiv cei de pui, de curcan sau din soia), carne de vită şi alte alimente care au fost afumate, macerate în saramură sau conservate. Pentru a evita consumul de nitriţi trebuie citite cu atenţie etichetele şi alese variantele de carne care nu conţin aditivi alimentari.

Alimente cu un conţinut ridicat de tanin

Ceaiul, merele şi perele cu coajă de culoare roşie, sucul şi oţetul de mere, cât şi vinul roşu conţin tanin. Taninul poate provoca migrene celor care suferă de obicei de aşa ceva sau poate cauza dureri de cap chiar şi persoanelor fără astfel de probleme. Sensibilitatea la tanin variază însă de la persoană la persoană.

Alimentele care conţin sulfiţi

Sulfiţii, alţi aditivi alimentari, se găsesc de obicei în fructe uscate (prune, smochine sau caise), vinuri (roşu şi alb) şi multe alimente procesate. Este recoamdată citirea cu atenţie a etichetei pentru a evita sulfiţii. Vinul roşu pare a fi cel mai puternic declanşator al durerilor de cap din cauza conţinutului de tiramină, histamină şi sulfiţi. Experţii spun că în cazul strugurilor crescuţi organic riscul durerilor de cap scade, mai ales dacă nu au sulfiţi adăugaţi.

Resturi alimentare

Deoarece conţinutul de tiamină creşte de-a lungul timpului, mai ales dacă alimentele sunt păstrate în mod impropriu, persoanele care sunt predispuse la migrene ar trebui să evite resturile alimentare. Fii atentă şi la ce alimente consumi la petrecerile de la birou sau la diferite evenimente – ambele fiind locaţii unde alimentele nu sunt păstrate la frigider pentru perioade lungi de timp. Pentru a păstra mâncarea pentru alte zile este recomandată utilizarea recipientelor de sticlă cu capace etanşe la aer.

Aditivii alimentari de evitat

Mulţi alţi aditivi alimentari pot provoca dureri de cap. Trebuie evitate alimentele care conţin glutamat de monosodiu (MSG sau E621), extract de drojdie, drojdie hidrolizată, proteină hidrolizată (HPP), cazeinat de sodiu şi extract de kombu, foarte de des utilizat în mâncărurile japoneze, conform CSID.

Alimentele care conţin aspartam

Există un număr mare de persoane care spun că aspartamul, înlocuitor artificial al zahărului, poate provoca migrene. Aspartamul este prezent mai ales în produsele dietetice (sucuri, iaurturi, dulciuri fără zahăr, deserturi cu puţine calorii şi alte alimente din această categorie).

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.