Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Angajații Fujikura, în pericol? Autocarele Tasa Suceava, cu care sunt transportați muncitorii, sunt asigurate la Carpatica, societate la un pas de desființare

4 162

Aproape 2.000 de angajați ai companiei japoneze Fujikura, care are unități de producție în parcul industrial din Dej, sunt transportați la și de la locul de muncă de la Dej cu autocare și microbuze ale companiei TASA Suceava, care face parte, alături de Atlassib și Carpatica Asig, dintr-un grup de firme controlat de omul de afaceri Ilie Carabulea, condamnat la închisoare pentru constituire de grup infracțional organizat.

Curtea de Apel București a decis la începutul acestei luni condamnarea omului de afaceri Ilie Carabulea la șase ani și șase luni de închisoare cu executare, decizia nefiind definitivă. Ilie Carabulea, proprietar al firmelor SC Atlassib SRL si SC Transcar SRL, societăți prin intermediul cărora deținea și controla indirect societatea de asigurări Carpatica Asig SA, a fost condamnat pentru constituirea unui grup infracțional în scopul protejării intereselor societății de asigurări.

Procurorii DNA îl acuză pe Carabulea de asociere în vederea săvârșirii de infracțiuni, cumpărare de influență, în formă continuată, dare de mită, în formă continuată, folosirea în orice mod de informații ce nu sunt destinate publicității în scopul obținerii pentru sine de foloase necuvenite, în formă continuată, instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată și instigare la uz de fals.

Potrivit unor surse, prin aceste metode au obținut firmele controlate de Carabulea și diverse contracte pe sume colosale cu alte societăți de stat sau private, în vizorul anchetatorilor fiind atât activitățile legate de Carpatica Asig, cât și activitățile firmelor de transport controlate de Carabulea direct sau prin interpuși. Unul dintre aceste contracte poate fi chiar cel prin care TASA Suceava realizează transportul angajaților Fujikura.

someseanul-microbuz tasa fujikura

În acest moment, angajații de la Fujikura sunt transportați zilnic atât cu autocare și microbuze inscripționate cu TASA Suceava, cât și cu Atlassib. Totuși, spun sursele noastre, de la momentul în care au obținut contractele pentru transportul angajaților firmei Fujikura, cei de la TASA Suceava au schimbat mijloacele de transport noi și cu toate inspecțiile tehnice făcute ”pe bune”, cu microbuze și autobuze vechi, afectate de probleme și defecțiuni. Aceste probleme apar de multe ori în trafic, astfel că muncitorii întârzie la locul de muncă din cauza defecțiunilor la mijloacele de transport. Dar astea n-ar fi singurele și cele mai mari probleme.

O mare problemă este faptul că toate aceste mijloace de transport sunt asigurate la Carpatica Asig, societate de asigurări controlată tot de Ilie Carabulea și care se află ”pe butuci” de mai mulți ani, fiind acum la un pas de dizolvare, după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară a decis să activeze procedura de rezoluţie. Astfel că orice eveniment nefericit în care ar fi implicate autobuzele, autocarele și microbuzele aparținând TASA Suceava sau Atlassib ridică mari semne de întrebare cu privire la siguranța pasagerilor și la asigurarea călătorilor și a bagajelor.

Potrivit muncitorilor de la Fujikura, compania TASA care efectuează transportul angajaților a avut mereu probleme, șoferii acesteia fiind prinși în trafic cu o mulțime de probleme, de la defecțiuni tehnice, la șoferi sub influența alcoolului, până la lipsa unor documente obligatorii. Ce este mai grav este faptul că multitudinea de amenzi primite pentru aceste nereguli constatate nu a stopat fenomenul.

Anul trecut, în luna martie, un autocar al firmei TASA Suceava, care transporta muncitori pentru compania Fujikura din județul Alba la fabrica din Jucu a japonezilor, a fost oprit de inspectorii de la Inspectoratul de Stat pentru Control în Traficul Rutier (ISCTR). În urma verificărilor, inspectorii au constatat că autobuzul avea probleme la sistemul de frânare, punând astfel în pericol viața a 50 de angajați Fujikura.

Angajaților de la Fujikura nu le sunt străine pericolele la care se expun zilnic pe drumul de la și spre locul de muncă. Pe lângă condițiile execrabile de transport pe care sunt nevoiți să le suporte, muncitorii se tem permanent pentru viața lor. Asta pentru că mijloacele de transport nu sunt tocmai ”în parametri” în ceea ce privește condițiile tehnice ale microbuzelor și autocarelor, la acestea contribuind și maniera în care șoferii conduc microbuzele și autocarele.

Este binecunoscut în zonă accidentul mortal care a avut loc la intrare în Gherla în vara anului 2014, când, din cauza unei manevre de depășire făcută de șoferul unui autocar TASA, o autoutilitară a fost zdrobită iar o tânără de 32 de ani din Mintiu Gherlii a decedat. Atunci, autocarul transporta muncitori de la Fujikura, care au scăpat însă fără leziuni majore.

În toamna anului trecut, un autocar al firmei TASA care transporta muncitori de la Fujikura a fost implicat într-un alt accident mortal. De această dată un bărbat a fost lovit de autocar în timp ce traversa drumul național 1C, pe raza localității Fundătura.

Compania de transport de persoane TASA Suceava aparține de holdingul ATLASSIB din anul 2006, când firma controlată de Carabulea a preluat societatea Transport Auto SA (TASA) Suceava.

La începutul acestei luni, omul de afaceri Ilie Carabulea, deja condamnat la 6 ani de închisoare într-un prim dosar privind societatea de asigurări, a fost arestat din nou, alături de fiul său, Oprea Carabulea, pentru un alt dosar privind Carpatica Asig, firma la care sunt asigurate mijloacele de transport cu care angajații Fujikura merg la serviciu. De această dată, cei doi Carabulea sunt acuzați că ar fi denaturat cu intenție datele financiare ale companiei de asigurări, falsificând situația rezervelor de daune. Iar lista neregulilor nu se oprește aici, fiind mai lungă chiar decât șirul de autobuze și microbuze ale TASA Suceava și Atlassib care ies zilnic pe poarta fabricilor Fujikura din Dej.

Pentru angajații de la Fujikura, autocarele și microbuzele TASA Suceava și Atlassib au 15 trasee de transport, patru dintre acestea fiind pe zona Dej, iar restul pentru angajații din localități precum Gherla, Panticeu, Salva, Gârbou, Sic sau Aluniș.

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

4 Comentarii
  1. mihai spune

    esti total neinformata doamna autor.Rusine voua!!!!!!

  2. George spune

    Oare cine a platit articolul?

  3. George spune

    Sa va fie rusine!!!

  4. Doru Dascalu spune

    Din păcate nu are nici o legătură RCA-ul cu despăgubirile acordate persoanelor rănite în accidente auto. Şi apoi nu asta este important, cu ce ajung salariaţii acelei firme la muncă. Important este că genul acesta de companii, inclusiv americanii, au relocat producţia lor din ţara lor, unde trebuiau să dea salarii de cel puţin 2000 de dolari lunar, la proştii de români care stau sclavi şi pe 400 de dolari. Şi asta de ce?! Că doar nu s-au ieftinit nici o maşină cu cablajele, scaunele şi aerul condiţionat fabricat cu muncitori cu salarii mici. Au făcut patronii măciuca mai mare. Exact cum au făcut toate firmele occidentale ce au relocat producţia în China, dar un PC este la fel de scump ca şi cum ar fi făcut în ţara lui.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.