Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Bordurile de pe DN1 E60, subiectul interpelării adresate de Cornel Itu către Ministerul Transporturilor

0 31

Deputatul Cornel Itu a transmis ministrului Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, o nouă interpelare, după cea referitoare la starea centurii ocolitoare a municipiului Gherla, de această dată fiind vorba despre bordurile separatoare de sens instalate pe DN1 E6, în zona localității clujene Feleacu.

În interpelarea transmisă Ministerului Transporturilor, parlamentarul dejean solicită luarea de măsuri urgente cu privire la parapetele și bordurile instalate de CNADNR pe respectivul tronson de drum, față de care atât locuitorii din zonă, cât și cei care tranzitează acel drum și-au exprimat nemulțumirea în dese rânduri.

Cornel Itu este de părere că respectivele borduri încurcă nu doar circulația rutieră, dar mai ales echipajele de urgență care intervin la anumite cazuri, deoarece acestea nu au pe unde să treacă în situația unui blocaj în trafic, fiind puse astfel în pericol viețile oamenilor.

Redăm mai jos conținutul interpelării semnate de Cornel Itu

”Domnule ministru, vă semnalez situația gravă de pe raza comunei Feleacu, județul Cluj, unde CNADNR a plasat pe mijlocul drumului național DN1E60 parapete și borduri cu scopul de a separa sensurile, lucrările fiind efectuate în cadrul proiectului „Modernizarea infrastructurii privind siguranța circulației pe DN1 în satele liniare și puncte negre”.

Atât localnicii, cât și Inspectoratul pentru Situații de Urgență Cluj și-au exprimat în repetate rânduri nemulțumirea cu privire la riscurile enorme la care sunt supuse atât persoanele care necesită ajutor medical de urgență, cât și echipele de intervenție pentru accidente din cauza separatoarelor care împiedică traficul fluid și în condiții de siguranță a autospecialelor.

Bordurile amplasate de CNADNR pe mijlocul drumurilor pun în dificultate mașinile ISU Cluj în cazul intervențiilor. Astfel, de fiecare dată când echipajele ISU pleacă spre localitatea Vâlcele (comuna Feleacu), dacă apar pe traseu vehicule care se deplasează mai greu, mașinile de intervenție trebuie să intre pe contrasens sau să escaladeze bordura pentru a ajunge cât mai repede la caz. De asemenea, lungimea separatoarelor obligă ambulanțele să meargă până la capătul lor și să se întoarcă pentru a reveni pe banda opusă de mers, ori obligă echipajul de intervenție să sară peste parapete ca să ajungă mai rapid la victimă în caz de accident. Toate aceste situații măresc timpul de intervenție și pun în pericol atât viețile pacienților, cât și pe cele ale echipajelor.

Cetățenii din comuna Feleacu au organizat proteste și au formulat mai multe petiții pe tema nesoluționării acestor probleme, fiind susținuți de Prefectura județului Cluj, care a trimis, în cursul anului 2016, două adrese în atenția Ministerului Transporturilor. Prefectura județului Cluj a solicitat reevaluarea situației semnalate și a cerut să i se comunice modalitățile de soluționare identificate de Ministerul Transporturilor.  Drept răspuns, CNADNR a arătat că separatoarele sensurilor de circulație, care variază în înălțime (în localitatea Feleacu, unde sunt 3 benzi de circulație și în localitatea Păniceni, unde sunt 2 benzi de circulație au 4 cm; în localitățile Vâlcele și Tureni, unde sunt 4 benzi, au 15 cm), au scopul de a preveni apariția accidentelor, iar prin întreruperea frecventă a acestora s-ar pierde utilitatea și funcționalitatea lor. Totodată, CNADNR a transmis că, din considerente de siguranță rutieră, benzile de circulație au fost diminuate de la 3,50 m la 3,25 m și la 3 m, avându-se în vedere că între lățimea benzii și viteza de circulație există o relație de proporționalitate directă.

Domnule ministru, explicația și justificările oferte de CNADNR nu funcționează și nici nu au funcționat în confruntarea cu realitatea. Accidentul mortal produs în data de 12.11.2016 în localitatea Vâlcele, când o fetiță a fost călcată pe trecerea de pietoni, iar echipajul de intervenție a fost nevoit să treacă cu mașina ambulanței peste bordură și să meargă pe contrasens pentru a-și face datoria, a dus la încetinirea acțiunii de salvare și la rezultate tragice.

Având în vedere situația semnalată, vă solicit să luați măsuri urgente pentru fluidizarea traficului în zonele menționate, prin îndepărtarea bordurilor și a separatoarelor de sensuri.”

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.