Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Cea mai vândută destinaţie din România rămâne Mamaia

0 404

litoral-pentru-toti

Sondajul realizat în luna iulie de către redacția TravelTech News în rândul companiilor de turism din România a adunat o serie de informații interesante despre tendințele acestora în sezonul estival. S-a constatat că destinația internă cea mai vândută rămâne în continuare Mamaia, că Grecia le surclasează pe Bulgaria și Turcia în topul vânzărilor de turism extern și preferințelor agenților, iar cei mai de încredere turoperatori cu care colaborează sunt români.

TravelTech News a realizat în luna iulie un sondaj de opinie referitor la activitatea turistică din România, chestionând 517 agenții de travel, pentru a alcătui, printre altele, un top al celor mai vândute destinații interne, respectiv externe și ai celor mai de încredere turoperatori.

Mamaia se menține în topul aprecierilor, obținând un procent majoritar de 52% din preferințele agenților care vând vacanțe în țară. Litoralul românesc în general s-a vândut vara aceasta în proporție de 80,3%, în timp ce zonele montane au atras mai puțin public în agențiile de turism, înregistrând doar 11% din vânzări. Turismul extern și-a schimbat trendul clasic al all-inclusive-ului, aducând Grecia în fruntea clasamentului aprecierilor, cu o proporție de 54%. Locurile doi și trei, la foarte mică distanță una de cealaltă, se află Bulgaria și Turcia, cu 31%, respectiv 27,4%.

Spre deosebire de rezultatul obținut în cazul companiilor aeriene, în care încrederea agențiilor de turism se polariza în jurul Tarom-ului, situația turoperatorilor se prezintă puțin diferit. Existând pe piată un numar ridicat de turoperatori, competiția este foarte strânsă, la fel și departajarea lor. Christian Tour a primit cele mai multe voturi de încredere, însumând 17% din total. La o distanță de doar 4 procente se află Paralela 45, iar locul al treilea este ocupat de Cocktail Hollidays cu 10,8%. Valorile mici înregistrate în top 3 sunt oarecum generate de concurența directă pe care agențiile de turism partenere o simt din partea turoperatorilor ce-și vând produsele și în propriile agenții.

Următorul pe lista de încredere este turoperatorul german Dertour care, aplicând metodologia nemțească de vânzare prin agenții partnere, a câștigat un loc fruntaș atât prin respect cât și prin calitatea serviciilor sale. Acesta ocupă locul al patrulea cu 9,3%, urmat de Prestige Tours cu 7,2% și Happy Tour cu 6,7 %. Lista continua cu Tez Tour, Eximtur, TUI, Mareea, Neckerman, Fibula, și Omnia Turism.


Descoperă mai multe la Someșeanul.ro

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.