Comunicat de presă: FINALIZAREA PROIECTULUI “Simplificarea procedurilor administrative la nivelul Municipiului Gherla”
Municipiul Gherla, în calitate de Beneficiar, anunță finalizarea implementării proiectului cu titlul: “Simplificarea procedurilor administrative la nivelul Municipiului Gherla”. Proiectul este finanțat din Fondul Social European, în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2020, Axa prioritară 2 „Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparențe”, Obiectivului specific 2.1 „Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP”, în cadrul Cererii de Proiecte POCA/661/2/1 (CP13/2019 pentru regiunea mai puțin dezvoltată) – Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale din regiunile mai puțin dezvoltate.
Dată începere proiect: 16.06.2020
Dată finalizare proiect: 16.10.2022
Valoarea totală eligibilă a proiectului: 2.985.070,80 lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE: 2.537.310,18 lei
Valoarea eligibilă nerambursabilă din Bugetul Național: 388.059,20 lei
Cofinanțarea eligibilă a beneficiarului – contribuție buget local: 59.701,42 lei
Obiectivul general al proiectului constă în consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul Municipiului Gherla prin simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației pentru cetățeni, implementând măsuri din perspectiva back-office și front-office.
Obiectivele specifice ale proiectului:
OS 1. Implementarea unor măsuri de simplificare pentru cetățeni, în corespondență cu Planul integrat pentru simplificarea procedurilor administrative aplicabile cetățenilor, atât din perspectiva back-office, cât și front-office. În acest sens este avută în vedere achiziția și implementarea unei platforme integrate pentru servicii electronice complete vizând competențele partajate ale primăriei. Platforma integrată include atat soluții front-office, cât și back-office. Prin obiectivul specific OS.1 vor fi achiziționate o serie de echipamente IT, respectiv software.
OS 2. Dezvoltarea cunoștințelor și abilităților personalului din cadrul Municipiului Gherla, în vederea sprijinirii măsurilor vizate de proiect. Este avută în vedere formarea/instruirea, evaluarea/testarea și certificarea competențelor/cunoștințelor dobândite pentru 30 de persoane, din cadrul grupului țintă, în ceea ce privește utilizarea soluțiilor informatice implementate în cadrul proiectului.
În urma implementării activităților proiectului, au fost obținute următoarelor rezultate:
- Achiziția de echipamente hardware (trei servere, un terminal multifuncțional self-service, un scanner, o imprimantă coduri de bare, kit rack-ups);
B. Achiziția de licențe software (licențe SO, back-up, antivirus) + licențe de aplicații (Licență platformă portal software pentru servicii electronice, Licență pentru modulul de gestiune a activităților de bugetare – contabilitate pentru școli și grădinițe, Modul pentru digitalizarea unor procese aferente administrării beneficiilor de asistență socială, Licență modul de gestiunea activităților și valorificarea patrimoniului local, Modul DISPECERAT pentru gestionarea activităților specifice Poliției Locale, Modul Urbanism, Modul gestiune a activităților de scanare și arhivare electronică a documentelor, Modul semnătură electronică);
C. Instruirea unui număr de 51 utilizatori unici care vor utiliza soluția dezvoltată.
Principalele beneficii ale soluției realizate:
- Soluția acoperă funcționalitățile oferite în mod normal de o activitate la ghișeu, de exemplu: informare/asistența, formulare, primire solicitări și eliberare documente cu valoare juridică.
- Utilizatorul final nu este dependent de o anumită tehnologie pentru a accesa serviciile, și include soluții care facilitează incluziunea categoriilor defavorizate.
- Soluția propusă asigură toate cele 5 grade de sofisticare a serviciilor electronice: informarea, interacțiunea, interacțiunea bidirecțională (posibilitatea de a transmite online formulare completate), tranzacționarea și personalizarea.
Proiectul implementează următoarele măsuri de simplificare:
I: Accesul online la serviciile gestionate partajat de autoritățile și instituțiile publice locale prin soluții de tip front-office:
- Platforma integrata pentru servicii electronice, care adresează competențele partajate, respectiv pașii aferenți procesului administrativ pe care îl implică un anumit serviciu, respectiv: depunere acte necesare și eliberare documente, plată electronică cu / fără autentificare, notificări automate trimise cetățenilor cu privire la scadența termenelor de plată a impozitelor locale, transmitere de petiții, înscrieri în audiența, programări online.
- Aplicații mobile (iOS, Android) pentru servicii electronice.
- Terminal interactiv self-service pentru servicii electronice (include terminal interactiv și aplicație self-service) de tip infochioșc pentru depunerea și eliberarea documentelor pe hârtie, pe care rulează o aplicație software ce permite cetățenilor inițierea de demersuri administrative prin completarea de formulare electronice, atașarea de documente scanate și efectuarea de plați cu carduri bancare.
II. În vederea furnizării serviciilor electronice aferente competențelor partajate, platforma integrată include soluții de back-office.
Funcționalități oferite se modulele de back-office: Aplicații de Buget-contabilitate (servicii publice privind Gestionarea datelor financiare furnizate de unitățile de învățământ preuniversitar de stat și consolidarea lor în vederea obținerii rapoartelor și analizelor financiare centralizate), Patrimoniu, Poliție Locala, Raportarea incidentelor de pe domeniul public, Urbanism, Soluție de securitate pentru asigurarea compleanței cu GDPR, Digitalizarea proceselor de administrare a documentelor, prin implementarea unor soluții de Semnătura electronică, Arhivare electronică, scanare, Retro-digitalizarea documentelor din arhiva.
Principalele servicii electronice oferite de PLATFORMA WEB dezvoltată:
- Servicii electronice generale:
- Transmitere de petiții;
- Programări online (sunt disponibile următoarele calendare aferente pentru înscrierea în audiență la primar, viceprimar, secretar, administrator public, Direcția de urbanism – arhitectul șef, respectiv pentru programarea la ghișeul de la Serviciul de Evidență a Persoanelor în vederea obținerii unei cărți de identitate noi sau preschimbarea celei vechi).
- Asistență socială:
- Cerere Venit Minim Garantat;
- Cerere ajutor de încălzire a locuinței;
- Alocație de stat pentru copii născuți în România;
- Alocație de stat pentru copii născuți în străinătate;
- Solicitare indemnizație de creștere a copilului / stimulent de inserție / indemnizație lunară / sprijin lunar și alocație de stat pentru copii;
- Cerere anchetă socială pentru persoane cu dizabilităţi – copii;
- Cerere anchetă socială pentru persoane cu dizabilităţi – adulți;
- Cerere tichete pentru grădiniță;
- Solicitare realizare anchetă socială pentru acordare masă la cantina socială;
- Cerere card parcare pentru persoane cu handicap;
- Solicitare admitere centru de îngrijiri la domiciliu;
- Cerere admitere centre rezidențiale;
- Cerere locuință ANL.
- Urbanism:
- Solicitare Certificat de urbanism;
- Cerere de prelungire Certificat de urbanism;
- Cerere eliberare Certificat de nomenclatură stradală;
- Solicitare certificat de atestare a edificării / extinderii construcției;
- Comunicare privind începerea execuției lucrărilor;
- Comunicare privind încheierea execuţiei lucrărilor;
- Solicitare adeverință intravilan / extravilan.
- Module de colaborare (intranet și extra-net) inter-instituțională:
- Managementul activităților
- Intranet și extra-net
- Plată electronică;
- Modul software de validare a identității persoanei prin identificare video online;
- Modul software pentru raportarea incidentelor.
Principalele servicii electronice oferite de Terminalul interactiv:
- Petiții/Sesizări;
- Certificat nomenclatură stradală;
- Completare documentație urbanism;
- Comunicare privind începerea executării lucrărilor;
- Cerere privind modificarea orarului de funcționare;
- Situații activ/pasiv asociații de proprietari;
- Anunț de mediu;
- Denumirea anterioară a străzii;
- Cerere eliberare Certificat de atestare fiscală (persoane fizice);
- Cerere eliberare Certificat de atestare fiscală (persoane juridice);
- Plată electronică a impozitelor și taxelor datorate la bugetul local (plată cu debit);
- Plată diverse taxe (plată fără debit);
- Plată amenzi.
PRINCIPII ORIZONTALE
- Soluția implementată asigură aplicarea principiilor orizontale relativ la dezvoltarea durabilă, accesibilitate, egalitatea de șanse.
- Sistemul informatic promovează accesibilitatea cetățenilor la servicii și infrastructură, având un impact direct în orientarea către o economie ecologică, mai eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor.
Egalitate de gen
- Recrutarea personalului implicat in elaborarea, managementul, implementarea proiectului, s-a facut cu respectarea legislației in vigoare in Romania privind egalitatea de șanse și nediscriminarea pe criterii de rasă, sex, religie, dizabilități sau vârsta.
- Echipa de management a proiectului include persoane de sex feminin, proiectul promovând egalitatea de șanse și de tratament între angajați, femei și bărbați, în cadrul relațiilor de muncă.
Nediscriminare
- Activitatea de achiziții, pe întreaga durata de implementare a proiectului, în vederea atingerii obiectivelor acestuia, atribuirea și derularea contractelor a fost realizata prin procedurile aplicabile conform legislației in vigoare. Au fost respectate instrucțiunile de achiziții aplicabile conform legislației in vigoare, garantându-se tratamentul egal și nediscriminarea operatorilor economici.
Accesibilitate persoane cu dizabilitați
- Soluțiile inovative implementate prin proiect promovează / optimizează accesibilitatea persoanelor / grupurilor dezavantajate. În special, proiectul promovează accesibilitatea la tehnologia informației si a comunicațiilor, în scopul realizării incluziunii grupurilor dezavantajate cu acces limitat sau problematic.
Dezvoltarea durabilă
- Proiectul respectă principiul ,,poluatorul plătește”, conform căruia poluatorul este obligat să suporte cheltuielile pentru realizarea măsurilor de prevenire a poluării sau să plătească pentru pagubele provocate de poluare. Proiectul contribuie la aplicarea principiilor orizontale din Acordul de Parteneriat (secțiunea 1B- Aplicarea principiilor orizontale menționate la articolele 5, 7, 8 din Regulamentul UE nr.1303/2013), referitor la dezvoltarea durabilă, inclusiv respectarea principiului ,,poluatorul plătește”.
Schimbări demografice
- Municipiul Gherla își propune ca prin prezentul proiect să vină în sprijinul cetățenilor orașului dar și a celor plecați/aflați în diferite alte locuri din țară sau din străinătate. Schimbările demografice înregistrate la nivelul Municipiului Gherla ca de altfel și la nivelul întregii țări, fac ca mobilitatea populației să fie foarte mare. Astfel soluțiile propuse și realizate în cadrul proiectului contribuie esențial și vor conduce la o satisfacție și pentru acele persoane care din varii motive sunt nevoite să fie plecate peste hotare dar care prin aplicațiile implementate vor putea să-și plătească impozitele și taxele locale sau vor putea să primească prin e-mail diferite acte eliberate de serviciile municipalității.
Persoană de contact:
Cunțan Nicu – Manager de proiect
Municipiul Gherla
Telefon/Fax: + 40 264 241 666
E-mail: nicu.cuntan@gherla.ro, poca@gherla.ro
Descoperă mai multe la Someșeanul.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.