Cum explică primarul Dejului cheltuirea banilor publici pentru ”concediile” la mare ale angajaților
Mii de euro a cheltuit în această vară Primăria Dej pentru cazare și cursuri de perfecționare pentru angajații săi. Mai mulți angajați ai Primăriei Dej au beneficiat astfel de cazare la Mamaia sau Neptun, cu toate mesele incluse pentru o săptămână, ”concediile” fiind mascate de participarea la cursuri de pregătire profesională.
În primăvară, Institutul Național de Administrație (INA) a deschis șase centre regionale și a prezentat o ofertă de cursuri organizate în fiecare județ, pentru instruirea funcționarilor cât mai aproape de casă și cu costuri cât mai mici pentru instituție.
Cu toate acestea, din oferta INA s-au făcut doar 48 de achiziții, în timp ce firmele private care organizează cursuri în stațiuni turistice au vândut mii de pachete. „Noi am trimis oferte la toate ministerele, la toate instituțiile, la toate autoritățile locale și le-am pus în vedere că ne deplasăm în orașele respective. Însă ei ne-au comunicat că deja au prevăzut în buget servicii complexe, cu cazare și masă incluse”, a declarat Pavel Năstase, directorul Institutului Național de Administrație, pentru Recorder.ro.
Printre Primăriile care au ales să achiziționeze servicii hoteliere și cursuri pentru angajați pe litoralul Mării Negre se află și Primăria Municipiului Dej, dar și câteva comune din împrejurimi.
Astfel, Primăria Dej a plătit din bani publici 33.262 de lei pentru stagii de perfecționare pe litoral, în stațiuni ca Mamaia sau Neptun, pentru mai mulți angajați, după cum urmează:
19.950 lei – servicii hoteliere Zenith 23-29 iulie (firma Lectoform Travel)
3.990 lei – servicii hoteliere Hotel Siret Mamaia (firma Lectoform Travel)
3.990 lei – servicii hoteliere Del Mar Mamaia (firma Levtoform Travel)
2.494 lei – Servicii de cazare Neptun prin firma Consulting@Management
2.838 lei – Servicii de cazare Neptun prin firma Consulting@Management.
Într-un comunicat de presă transmis pe adresa redacției, primarul municipiului Dej, Costan Morar, vine să explice cheltuirea acestor sume prin aceea că legea obligă autoritățile locale să-și trimită angajații la cursuri.
”În baza prevederilor art.194, 195 din Legea 53/ 2003 privind Codul muncii actualizată, se precizează obligativitatea participării la programe de formare profesională a fiecărui salariat din instituție, o dată la 2 ani. Serviciile hoteliere au fost achiziționate parte a ofertei furnizorilor de formare profesională potrivit extrasului din aplicația SEAP, furnizorii de formare profesională fiind cei care aleg locațiile unde se vor desfășura cursurile.
Astfel, funcționari publici ai Primăriei Dej au participat la cursuri de formare profesională, perfecționare în domeniile: achiziții publice – aspecte practice ale legislației achizițiilor publice, finanțe și contabilitate, control financiar preventiv, politici publice privind administrația publică. Stagiile de formare profesională s-au derulat pe durata a 5-7 zile.
Suma cheltuită pentru pregătire profesională reprezintă 0,05% din total buget”, spune Costan Morar.
Acestea nu sunt singurele cheltuieli cu deplasările sau cazare pentru angajați ai Primăriei Dej în acest an, tot din bani publici fiind plătite și deplasările angajaților sau ale primarului pentru rezolvarea diverselor treburi ce țin de administrația locală, în țară sau străinătate, după cum chiar edilul șef mărturisește.
”Chiar și în cazul deplasărilor pentru proiectele derulate de administrația locală, pe care le-am făcut inclusiv la București, și care pot fi verificate, au fost la costuri de cazare atent studiate.
Dacă ne referim la cursurile de formare profesională, acestea au fost realizate pentru personal din cadrul Primăriei Municipiului Dej respectând procedurile legale, cu achiziție pe SEAP, așa cum este normal, tocmai pentru a fi transparent în acest demers”, mai spune Costan Morar.
Descoperă mai multe la Someșeanul.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.
Primarul din Dej se crede la fel ca mulți alții un tip citit și neapărat isteț. Și de fiecare data are interpretări proprii ale legilor. Și ca un mic argument articolul invocat spune ca angajatorul cu mai mult de 20 angajați are obligația sa asigure cursuri de perfecționare o data la doi ani. Nicăieri nu scrie pentru fiecare angajat. Apoi apar articolele următoare din lege care ne spun cum sa face planificarea, participarea, selecția, cum sunt de acord cei care hotărăsc ce cursuri și cine participa, etc. Este un tip viclean cu o golaneala nativa. Păcat……
Daca sunt informatii publice, intereseaza si numele beneficiarilor de „concedii”.