Cum își bate joc Electrica Distribuție de clienții săi. Întreruperi anunțate într-o singură publicație ”de casă”
Abonații Societății de distribuție a energiei electrice Transilvania Nord SA (SDEE) sunt, se pare, ținta bătăii de joc a companiei, în ultima perioadă. Mii de clujeni rămân zilnic fără energie electrică, timp de ore întregi, fără să fie anunțați dinainte.
Asta, deoarece SDEE a ales să-și informeze clienții despre întreruperile programate într-o singură publicație din tot județul Cluj, cu excepția site-ului oficial al companiei.
Dacă alte companii de profil au anunțat în mod public scoaterea la licitație a serviciilor publicitare, sau au realizat achiziții directe de astfel de servicii cu mai multe instituții media din județ, pentru ca informațiile să ajungă la cât mai multă lume, în cazul SDEE există doar o singură instituție de presă (print/online) care promovează anunțurile Electrica Transilvania Nord: Ziua de Cluj, prin firma SC Trend Communication, cu sediul în Cluj-Napoca, societate condusă de jurnalistul Rareș Bogdan, care este și director general la Ziua de Cluj.
Astfel, abonații serviciului de distribuție a energiei electrice din tot județul nu pot afla dinainte când este întreruptă furnizarea energiei electrice în zona unde locuiesc sau lucrează, decât dacă citesc zilnic site-ul companiei (asta dacă știu unde anume trebuie să intre pentru a vedea informațiile), sau dacă citesc zilnic publicația menționată. Bineînțeles, puțini sunt cei care știu și fac asta, astfel că de fiecare dată când ”se ia curentul”, oamenii rămân în beznă, fără să știe motivele sau durata întreruperii.
De câteva săptămâni astfel de întreruperi planificate au avut loc și în zona Dejului. În urmă cu câteva zile energia electrică s-a întrerupt în zona centrală a orașului, astfel că zeci de firme, magazine, bănci sau restaurante au rămas fără curent pentru câteva ore, în jurul amiezii, fără să poată să-și servească clienții sau să-și desfășoare activitatea. Bineînțeles, nimeni nu a fost anunțat de această întrerupere, iar oamenii, angajați sau administratori de firme, au sunat la Deranjamente Electrica, pentru a cere explicații. Li s-a transmis să citească Ziua de Cluj, sau să asculte Radio Impuls, ori site-ul oficial al SDEE. Serios (?!?)
Câteva zile mai târziu, a venit rândul locuitorilor și magazinelor din cartierul dejean Dealul Florilor să treacă prin aceeași situație, tot în jurul amiezii. Ieri, situația s-a repetat, timp de aproape trei ore energia electrică fiind întreruptă în zona marilor magazine din Dealul Florilor.
Chiar dacă această situație a mai fost semnalată celor de la Electrica și în anii trecuți, compania continuă să aleagă preferențial doar o singură publicație din tot județul pentru a-și face cunoscute activitatea și anunțurile privind întreruperile programate. Asta, deși există o sumedenie de alte publicații, cu impact mult mai răspândit, care ar duce anunțurile și știrile SDEE în toate colțurile județului.
Totuși, în loc să încheie contracte de servicii publicitare cu publicații print sau online din Cluj-Napoca, Dej, Gherla, Turda sau Huedin, SDEE preferă să dea întreg bugetul de publicitate unei singure companii media (print și online) și unui singur post de radio (Impuls).
Și aici este problema, Trend Communication a lui Rareș Bogdan pune mâna, an de an, pe grosul bugetului de publicitate, același lucru fiind valabil și în cazul Radio Impuls ( SC VIOCAN MIXMEDIA SRL – acționar majoritar Cotoc Decebal Victor).
Anul trecut, fiecare dintre aceste firme au pus mâna pe 120.000 de lei pentru contractul de servicii publicitare valabil pentru anul 2016. Asta înseamnă încasări de 100 de milioane de lei vechi lunar.
În acest an, prin sistem de achiziție directă, Trend Communication a încheiat în luna martie 2017 un contract similar, Electrica plătind celor de la Ziua de Cluj aproape 95.000 de lei pentru întreg anul.
”Trend Communication oferă servicii de publicare de anunțuri de interes general în cotidianul Ziua de Cluj, edițiile print – 5 apariții pe săptămână și online – peste 100.000 de vizitatori unici pe săptămână. Prețul de catalog este valabil pentru un anunț de 10×10 cm publicat în ediția print și pentru același anunț publicat în ediția online la dimensiuni potrivite, adaptate designului de moment al siteului. Prețul de catalog este valabil pentru un contract pe un an de zile”, se arată în oferta publicată de Trend Communication pe SEAP.
Ca răspuns la această achiziție directă, Societatea de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord SA ca autoritate contractantă a acceptat oferta cu următoarele condiții: ”Se vor achiziționa maxim 1054 (527 anunțuri publicate de minim 2 ori, cu minim 15 zile înainte de data programată pentru întreruperea în alimentarea cu energie electrică și cu 2-3 zile înainte de întrerupere) anunțuri de 10*10 cm, alb/negru, pagina de interior). Anunțul se va publica în cotidian, edițiile print – 5 apariții pe săptămână și online – peste 100.000 de vizitatori unici pe săptămână. Prețul de catalog este valabil pentru un anunț de 10×10 cm publicat în ediția print și pentru același anunț publicat în ediția online la dimensiuni potrivite, adaptate designului de moment al siteului. Prețul de catalog este valabil pentru un contract pe un an de zile.”
Totuși, în ultimele 10 săptămâni, Ziua de Cluj a înregistrat o medie de 68.000 de mii de vizitatori unici și nu peste 100.000 de unici săptămânal cum este prevăzut în oferta acceptată de SDEE.
Aceeași Ziua de Cluj (Trend Communication a lui Rareș Bogdan) are încheiat un contract de achiziție directă prin SEAP și cu Societatea națională de transport gaze naturale TRANSGAZ SA (pentru suma de 112.992 lei), dar și cu Municipiul Cluj-Napoca (pentru suma de 69.000 de lei).
Dar nu aceasta este problema, că firma X sau Y încasează lunar sute de milioane, ci faptul că SDEE plătește cam degeaba aceste sume uriașe, având în vedere că anunțurile sale nu ajung la consumatorii finali, așa cum ar trebui.
SDEE, se pare, se încăpățânează să pompeze în fiecare an, lună de lună, sume uriașe într-o singură publicație ”de casă”, în loc să împartă acel buget de publicitate la mai multe publicații, din toate zonele județului, având astfel garanția că anunțurile și informațiile companiei ajung la cititori din toate județele țării și nu doar la cei, puțini, care accesează site-ul oficial sau link-urile publicației Ziua de Cluj. Același lucru este valabil și în ceea ce privește posturile de radio, locale sau regionale, care se recepționează în tot județul.
În toată această situație, încercând să obținem de la cei de la Electrica niște explicații, ni s-a transmis că societatea își face publice întreruperile de energie electrică programate prin publicațiile amintite pe site-ul acesteia și pe pagina acesteia de internet, iar noi, dacă vrem să ne informăm cititorii cu privire la întreruperile programate, putem să preluăm informațiile de acolo. De parcă noi suntem proștii satului, să publicăm GRATUIT anunțurile unei societăți, în timpul în care o publicație ”de casă” încasează suta de milioane lunar. Serios!
Descoperă mai multe la Someșeanul.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.