Dej: Programul Rabla Local. 31 august – ultima zi pentru înscriere
Primăria Municipiului Dej reamintește dejenilor că până în data de 31 august ora 16:30, se pot înscrie în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local.
Primăria Municipiului Dej a obținut finanțarea pentru 500 de autoturisme în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local, numărul maxim de autovehicule prevăzut pentru localitățile cu o populaţie cuprinsă între 10.001 şi 50.000 de locuitori.
Înscrierile au demarat în 31 iulie, iar până astăzi, 28 august, s-au înscris în program pe site-ul AFM 243 persoane, 257 poziții mai fiind disponibile pentru dejenii care vor să-și caseze autoturismele uzate. În cadrul programului se oferă fiecărei persoane suma de 3.000 de lei, dacă renunță la autoturismul uzat pe care îl are în proprietate, fără obligativitatea de a-și achiziționa un alt autoturism.
Înscrierea persoanelor fizice în cadrul programului se realizează prin intermediul aplicației informatice pusă la dispoziție de către AFM, până pe 31 august, 2023, ora 16:30 sau până la epuizarea bugetului alocat Municipiului Dej, respectiv 1.200.000 lei.
ETAPE INSCRIERE
Conform precizărilor AFM, persoanele fizice trebuie să își creeze un cont de utilizator pe site-ul https://www.afm.ro/. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de ex. programul „Casa Verde fotovoltaice 2023”). După crearea contului, în momentul în care AFM va deschide sesiunea de finanțare pentru persoanele fizice, dejenii pot depune solicitarea de înscriere în program.
În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP. Persoana fizică se poate înscrie o singură dată în aplicație.
Persoana fizică trebuie să aibă domiciliu pe raza Municipiului Dej.
După înscriere, AFM întocmește lista cu persoanele fizice eligibile și o comunică municipalității. Primăria Municipiului Dej va publica lista cu persoanele fizice eligibile, după care aceste persoane demarează procedura de casare a autovehiculului, care va fi publicată pe site-ul Primăriei Municipiului Dej.
După semnarea contractului de finanțare cu UAT-ul, persoana fizică va casa și va radia din circulație și din evidența fiscală autovehiculul uzat și va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei (2.400 lei alocați din Fondul pentru mediu şi 600 lei susţinuți din bugetul local).
Pentru a putea beneficia de stimulentul de casare, solicitantul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) să fie o persoană fizică cu domiciliu în municipiul Dej;
b) să dețină în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și să se afle în evidențele fiscale ale municipiului Dej, cu excepția persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;
c) să nu aibă obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
d) să nu fi obținut și nici să nu fie pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020—2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020—2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în program;
e) să nu fie condamnat pentru infracțiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
f) să se angajeze să predea spre casare și să radieze din circulație și din evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;
g) să se angajeze că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) este înregistrat în evidenţele fiscale ale delegatului;
b) la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării;
c) are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
d) conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie.
Conform ghidului de finanțare, AFM asigură 80% din stimulentul de casare, 1.200.000 lei, iar Primăria Municipiului Dej va cofinanța proiectul cu 20% din stimulent, respectiv 300.000 lei.
Instrucțiunile privind înscrierea persoanelor fizice în cadrul Programului privind privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local sunt detaliate pe site-ul AFM la următorele link-uri:
https://www.afm.ro/main/programe/casare_auto_uzate/2023/anunt_pf_rabla_local_25.07.2023.pdf
https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php
Descoperă mai multe la Someșeanul.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.
Este posibil sa se schimbe putin regulile pentru programul rabla de acum din Septembrie. Am citit pe odat.ro ca nu toate masinile se claseaza pentru program si nici daca masina este in proprietate sub 1 an.