Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Deputatul Cornel Itu atrage atenția Ministerului Transporturilor asupra problemelor de construcție la centura Gherlei

0 34

Deputatul dejean Cornel Itu a transmis ministrului Transporturilor, Alexandru Răzvan Cuc, o interpelare în cadrul căreia atrage atenția asupra problemelor de construcție la centura ocolitoare a municipiului Gherla, drum inaugurat în anul 2009 și care s-a surpat la scurt timp după ce s-a tăiat panglica.

În cadrul acestei interpelări, Cornel Itu spune că soluția folosită până acum de patru ori de a se interveni cu un nou strat de asfalt este una ineficientă și că, deși a primit asigurări că problema va fi rezolvată și că se vor lua măsuri pentru prevenirea apariției unor noi degradări ale structurii drumului, acestea nu s-au mai concretizat.

Redăm mai jos interpelarea deputatului Cornel Itu

”Centura de ocolire a municipiului Gherla (VOG), inaugurată cu mare fast de fostul prim-ministru Emil Boc în data de 14 august 2009, are o lungime de 5,5 km, valoarea investiţiei fiind de 7,8 milioane de lei. Lucrările au început în anul 2007 și au fost finanțate de la Banca Europeană de Investiții și de Guvernul României.

După două zile de la inaugurare, șoseaua s-a surpat din cauza constructorilor/proiectanților care au neglijat stratificația terenului și studiul geotehnic din zonă. Lucrările de reparații au durat atunci cinci luni, centura fiind închisă până în decembrie 2009. În toamna anului 2015, corpul drumului a cedat din nou, în același loc, respectiv la km 3+850.

Soluția folosită deja de patru ori până în prezent, de a se interveni cu un nou strat de asfalt pentru a aduce carosabilul la același nivel, s-a dovedit ineficientă, intervenindu-se asupra efectului și nu asupra cauzei, reprezentând doar o cheltuială fără rezultat (tona de mixtură asfaltică pusa în operă, fiind cca 350 lei +tva). În acest an, corpul drumului a început să cedeze din nou, exact pe aceeași porțiune unde au existat probleme încă de la inaugurarea din 2009. Este evident că problema de fond e legată de stratificația terenului din zona, iar asfaltarea și reasfaltarea porțiunii de carosabil care se denivelează nu este o soluție.

Centura ocolitoare a municipiului Gherla facilitează accesul înspre și dinspre Dej din întreaga zonă vestică și estică a țării. Există un risc foarte mare ca circulația între Cluj-Napoca și Dej sa fie îngreunată, traficul urmând a fi deviat prin municipiul Gherla sau pe drumul județean Gherla — Mintiu Gherlii — Mănăstirea — Dej, cu disconfort evident asupra traficului.

În cazul în care nu se va mai putea circula pe șoseaua de centură, miile de autovehicule care tranzitează această zonă vor fi nevoite să treacă pe o rută ocolitoare, respectiv prin Gherla — Mintiu Gherlii — Mănăstirea — Dej, creându-se ambuteiaje grave.

Domnule ministru, am semnalat în numeroase rânduri această problemă ce pune în pericol buna desfășurare a traficului și siguranței circulației pe acest sector, însă până în prezent nu s-a găsit o soluție reală. În urma ultimei interpelări adresate Ministerului Transporturilor, în data de 24.11.2015, mi s-a răspuns, în data de 10.12.2015, că s-a inițiat procedura de achiziție publică a serviciului de expertiză tehnică pentru tot sectorul de drum, procedura urmând să se finalizeze în 30 de zile. Totodată, mi se transmitea că „vor fi luate toate măsurile necesare prevenirii apariției de noi degradări a sectorului de drum.” Din păcate, această promisiune nu s-a concretizat.

Cu speranța că de această dată intervenția mea va găsi un răspuns viabil, vă rog să îmi transmiteți care au fost rezultatele expertizei tehnice, și ce măsuri s-au dispus în urma recomandărilor din expertiză și  cum va soluționa Ministerul pe care îl conduceți această problemă de infrastructură.”

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.