Drum expres pe ruta Dej – Beclean – Bistrița
Ministerul Transporturilor a prezentat marți ultima variantă a MasterPlanului rutier, document care va sta la baza investițiilor în acest sector. Conform acestuia, drumul Dej-Bistrița va fi unul expres, nu regiotrans.
Dupa dezbaterea publică a versiunii inițiale a documentului au fost propuși 1.301 km de autostrăzi cu 645 km mai mult decât în varianta inițială a MaterPlanului.
În această ultimă versiune a MasterPlanului, investiția estimată în sectorul rutier se ridică la 26,48 miliarde euro, din care peste jumătate doar pentru autostrăzi.
Noi autostrăzi:
Sibiu – Piteşti va deveni autostradă, dupa ce în varianta anterioară era prevăzut drept drum expres.
Târgu Mureş – Târgu Neamţ va fi construit ca autostradă fazată (adică în prima fază drum expres, îmbunătăţit ulterior la statutul de autostradă), în loc de drum expres
Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni va fi construit ca autostradă cu 2 benzi pe sens, în loc de drum expres
Bacău – Paşcani va fi autostradă cu 2 benzi pe sens, în loc de drum expres
De asemenea, a fost propusă şi o centură în regim de autostradă pentru Bucureşti (al doilea inel de centură), care să lege toate arterele rutiere rapide ce ajung în Capitală.
Noi drumuri expres:
Dej – Beclean – Bistriţa va fi drum expres, în loc de drum regiotrans
Bucureşti – Alexandria va fi drum expres, în loc de drum regiotrans
Alexandria – Craiova va fi drum expres fazat, în loc de drum regiotrans.
Porțiunea de drum expres Dej – Bistrița va avea o lungime de 56 de kilometri, iar costurile estimate pentru realizarea acestuia ajung la 206,3 milioane de euro.
Această porțiune face parte din drumul expres Turda – Halmeu (inclusiv sectoarele: Dej – Bistrița, DX4 – Petea și DX4 – Baia Mare) ce va avea o lungime de 381 de kilometri iar costul estimat de realizare este de 1.908 milioane de euro.
Sursa: hotnews.ro