Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Exercițiu de transparență al USR: ”PSD, PNL și sateliții lor să-și facă publice veniturile și cheltuielile din precampanie și campanie”

0 47

Liderul Uniunii Salvaţi România (USR), Nicuşor Dan, a anunţat că formaţiunea pe care o reprezintă a reuşit să strângă în precampanie peste 997.000 de lei, iar în campanie a primit donaţii în valoare de peste 251.000 de lei, îndemnând şi celelalte partide să facă un exerciţiu de transparenţă, să precizeze sumele pe care se bazează şi modul în care le vor cheltui.

„USR a făcut azi acest exerciţiu de transparenţă şi invităm pe toţi competitorii electorali – PSD, PNL, sateliţii lor – să facă acelaşi exerciţiu de transparenţă pe care l-am făcut noi azi, să spună câţi bani au folosit în precampanie, câţi bani au strâns pe moment în campanie, pe ce au cheltuit banii în precampanie, pe ce vor cheltui banii în campanie”, a precizat liderul USR în cadrul unei conferinţe de presă.

El a explicat că în precampanie, până pe 10 noiembrie, USR a strâns în total 997.545 de lei, dintre care 198.000 lei – împrumuturi de la două persoane fizice, 403.000 lei – donaţii de la 21 de persoane, 5.400 de lei – donaţii sub 500 de lei de la 27 de persoane, iar 390.000 lei – donaţii de la 2.950 de persoane, care au folosit mecanismul online implementat de USR.

Este vorba de un total de 3.000 de persoane, media donaţiilor prin mecanismul online fiind de 130 de lei.

După începerea campaniei, în condiţiile în care legea permite doar candidaţilor să alimenteze conturile de campanie, au fost strânşi încă 251.900 lei.

Nicuşor Dan a mai precizat că din cei 997.545 de lei strânşi înaintea campaniei au fost cheltuiţi 633.000 de lei înaintea datei de 10 noiembrie.

Mai exact, cheltuielile din precampanie au constat în: 50.000 lei pentru Facebook şi Google Ads, 50.000 de lei pentru realizarea unui sondaj de opinie, 30.000 de lei pentru tricouri, 20.000 de lei pentru corturi, 80.000 de lei pentru pliante, 10.000 de lei chirii achitate primăriilor care au solicitat astfel de sume pentru corturile instalate, 20.000 de lei – atelierului foto pentru realizarea pliantelor, 100.000 de lei remuneraţii pentru echipa tehnică, 150.000 de lei pentru promoterii care au împărţit flyere. De asemenea, 50.000 de lei au fost folosiţi pentru a onora datorii din campania locală, sume pe care iniţial USR intenţiona să le plătească din banii care trebuiau să vină de la AEP.

„Ştiţi că iniţial AEP zicea că ne dă banii pe 4 septembrie. Nu au venit nici în momentul acesta şi am fost nevoiţi să plătim sumele”, a arătat liderul USR.

Din banii folosiţi în campanie, suma cea mai consistentă o reprezintă un contract de 275.000 de lei, care vizează distribuirea unor scrisori către câteva milioane de gospodării din România.

Una dintre cele două persoane care au împrumutat bani USR în precampanie a fost Claudiu Năsui, candidat USR (90.000 de lei).

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More