Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Goana după click-uri. Foamea de trafic naște monștri – FOTO

1 32

Majoritatea publicațiilor din România sunt cuprinse de febra Facebook, fiecare ziar, post de radio, televiziune sau site având propria pagină pe Facebook sau cont pe alte rețele de socializare. E și normal, având în vedere că, cel puțin în ultimii doi ani, Facebook reprezintă una dintre principalele surse de trafic pentru media românească.

S-a ajuns până acolo încât unele știri apar mai întâi pe Facebook sau Twitter înainte de a putea fi văzute pe ecranele televiziunilor de știri, sau înainte de a putea fi auzite la radio. Site-urile publicațiilor sunt și ele conectate în permanență la rețelele de socializare, unde publicul este invitat prin diverse metode să acceseze informația.

Goana după trafic a dat naștere însă unui fenomen bizar în ultima perioadă, un mecanism de a atrage vizitatori și de a-i îndemna să acceseze informația care devine pentru din ce în ce mai multă lume cel puțin enervant.

Acum nu ni se mai prezintă un titlu, o imagine cu invitația sau rugămintea de a citi știrea. Nu mai avem parte de o prezentare scurtă a știrii, un lead care să ne convingă că merită să citim mai departe respectivul articol.

Acum avem parte de ghicitori, de fărâme de informație care să ne fim curioși, să accesăm respectivul link care ne poate prezenta o știre de mare impact. De puține ori se întâmplă însă să fim mulțumiți de ceea ce găsim după ce am accesat știrea. Și aici vine marea problemă, pentru că unii jurnaliști, redactori, publiciști, uită că în primul și primul rând suntem cu toții consumatori de informație.

Uită, sau se fac că uită, că cititorul trebuie respectat, că trebuie să aibă parte de informație de calitate și că nu trebuie păcălit prin diverse tertipuri să consume o anumită informație doar din cauză că unora le este foame de trafic.

La fel de bine poți câștiga trafic, cititori, vizitatori dacă le prezinți un titlu de știre care să inspire profesionalism, dacă le prezinți o fotografie reprezentativă pentru ceea ce ai de transmis. Manevrele de a păcăli posibilii cititori cu titluri sub formă de ghicitoare, cu majuscule peste majuscule, cu imagini blurate sau fotografii cenzurate exact în zona esențială, pot să-ți aducă vizitatori, dar nu și respectul lor. Prin ȘOCANT, EXCLUSIV, NEWS ALERT și multe !!!!!!!!! semne de exclamare poți câștiga o dată, de două sau de trei ori ”clienți”, dar șmecheria n-o să țină la nesfârșit.

Adică de ce să-ți respecți cititorul și să-i prezinți frumos din prima informația, când poți să-l amăgești să acceseze un articol și să câștigi astfel un click fără să-i oferi mare lucru. Mai bine un titlu de știre care nu conține decât mister, mai bine o fotografie care arată exact ce nu este în articol, mai bine o fotografie mare cu NEWS ALERT sau un semn de întrebare prin care să păcălești cititorul să dea click și să-și satisfacă astfel curiozitatea.

O serie de exemple de acest fel puteți vedea mai jos, știri prezentate pe Facebook de unele dintre cele mai accesate site-uri de știri.

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More