Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

ISU Cluj la bilanț: cazuri mai puține în 2018, dar și lipsă de specialiști și autospeciale

0 100

Inspectorul șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Avram Iancu” al județului Cluj, general de brigadă Ion Moldovan, a susținut miercuri, 30 ianuarie a.c., la sediul unității, o conferință de presă pe tema ”Evaluarea activității derulate de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență în anul 2018”.

În anul 2018, subunitățile  au  desfășurat un număr de 17.831 acțiuni din care: 12.968 intervenții SMURD, 2.973 pentru situații de urgență și 1.890 recunoașteri  respectiv exerciții tactice, cu forțe și mijloace în teren.

”După cum se observă există  o scădere a numărului de intervenții, față de anul trecut cu cca. 4,18 %, acest lucru datorându-se în special faptului că am avut perioade, în care ambulanțele SMURD au fost defecte, fondurile financiare pentru reparații fiind insuficiente”, a declarat Ion Moldovan. 

De asemenea în anul 2018 au fost 312 solicitări fără intervenție (apeluri false, inexistența persoanei căzute în locuri publice sau alte situații) şi 23 de intervenții în colaborare cu serviciile voluntare și private pentru situații de urgență, în scădere față de anul 2017.

Statistica  realizată  arată diversitatea numărului de  intervenții în toate subunitățile, cele mai multe acțiuni fiind executate de către cele 2 Detașamente de Pompieri din municipiul Cluj-Napoca, acestea acționând la 9.853 situații de urgență, reprezentând 61,8 % din totalul intervențiilor pe inspectorat.

În ceea ce privește numărul intervențiilor lunare, gestionate de către unitate, se constată un vârf în luna octombrie, cu 1.915 solicitări. Media intervențiilor zilnice/inspectorat se află în jurul valorii a de 49 cazuri.

Din statistica timpilor de deplasare se constată ca avem un timp de 14.09 minute la intervențiile SMURD respectiv 12 minute și 59 secunde la intervențiile în situații de urgență, ceea ce considerăm că este un timp de reacție bun, având în vedere configurația județului Cluj și faptul că, încă, nu avem autospeciale noi în toate gărzile de intervenție  și punctele de lucru din structură.

            Gestionarea tuturor intervențiilor s-a realizat prin dispeceratul integrat  ISU / SAJ, care începând cu luna iunie a anului trecut s-a mutat în Centrul Judeţean de Conducere şi Coordonare a Intervenţiilor, iar sstatistic situația cazurilor rezolvate, se prezintă astfel :

  • Cazuri medicale – 141.943, în creștere față de anul trecut, din care  77,35% au fost rezolvate de echipajele de la SAJ iar restul de SMURD Cluj și servicii de ambulanță private;
  • Intervenții în situații de urgență – 4886 din care 4863 gestionate de ISU iar restul de serviciile voluntare și private pt. situații de urgență.

În anul 2018 s-a continuat programul de schimbare și îmbunătățire a tehnicii de intervenție prin achiziționarea de autospeciale, ambulanțe și accesorii astfel că unitatea noastră a primit 3 ambulanțe SMURD, 2 autoscări, 2 autocamioane cu sistem hidraulic de încărcare, 1 container suport logistic multirisc, 1 container suport logistic pentru iluminare de 450 KVA,  2 containere  pentru tabără mobilă sinistrați, 1 bucătărie mobilă,  1 autospecială transport în regim frigorific şi 1 autospecială transport efective la intervenție.

”Însă cu toate acestea, încă mai întâmpinăm dificultăți în ceea ce privește tehnica de intervenție și pentru acordare prim ajutor calificat. Sperăm ca până la mijlocul acestui an să mai primim prin continuarea acestui program național și alte ambulanțe SMURD, atât echipajele de terapie intensivă mobilă cât și pentru cele de acordare a primului ajutor calificat. Sperăm ca prin primirea acestui ultim lot să se aducă un plus in activitatea noastră”, spune șeful ISU Cluj.

O altă problemă cu care se confruntă ISU Cluj este subdimensionarea numărului inspectorilor de prevenire.

”Pentru întreaga activitate de control, activități preventive și avizare/autorizare există pe județul nostru doar 14 specialiști, ceea ce reprezintă mult prea puțin având în vedere  nevoile județului. Un exemplu pe care pot să vi-l ofer este necesitatea de a controla din punct de vedere al prevenirii incendiilor toate obiectivele mari din toate domeniile de activitate: spitale, învățământ, comerț, organizarea evenimentelor cu afluență mare de persoane, etc. Aceste obiective trebuie controlate temeinic în fiecare an, iar personalul este în număr foarte mic pentru a putea verifica temeinic aceste obiective. Ne confruntăm în continuare cu deficit de personal, îndeosebi la nivelul punctelor de lucru nou deschise. Deși la subunitățile din municipiile Cluj-Napoca și Dej avem un procent de încadrare de peste 90%, înregistrăm deficit la celelalte subunități. Pe lângă acest fapt unitatea noastră este subdimensionată pentru ceea ce însemnă numărul și complexitatea misiunilor de la nivelul județului. Suntem în jur de 730, dar nevoia noastră ar fi de cca 900. Există în acest moment demersuri demarate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne pentru a mări numărul de personal de la nivelul unității noastre și a celor din Iași, Timiș, Sibiu, ș.a.”, mai spune Moldovan.

Acesta a vorbit și despre planurile pentru 2019, an în care se vor înființa alte puncte de lucru, la Chinteni și Gherla.

”Urmează să se înființeze un nou punct de lucru în comuna Chinteni și o stație SMURD în municipiul Gherla și suntem în discuții pentru identificarea unor locații la nivelul municipiului Cluj-Napoca în vederea operaționalizării a noi puncte de lucru. Sperăm ca în cadrul proiectelor demarate la nivel național să fie cuprins și un elicopter ușor pentru intervenție urbană care să fie operaționalizat în cadrul municipiului Cluj-Napoca”, a mai spus șeful ISU Cluj.

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More