Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Metrou la Cluj. Studiul de prefezabilitate, lansat pentru licitaţie

0 92

Primarul Clujului, Emil Boc, a anunţat că municipalitatea se află în procedură pentru a transmite la SEAP validarea licitaţiei privind studiul de prefezabilitate la viitorul metrou din Cluj-Napoca, document care va stabili costurile investiţiei şi traseul, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Emil Boc a declarat, joi, la şedinţa Consiliului Local Cluj-Napoca, că metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va avea baterii electrice.

„Suntem în procedură pentru a transmite pe SEAP, instituţia naţională care se ocupă de licitaţii, validarea licitaţiei pentru studiul de prefezabilitate, asta înseamnă că după validare, se vor depune oferte privind acest studiu pentru metrou. Orice investiţie publică peste 75 de milioane de euro presupune două etape, studiu de prefezabilitate, urmat de cel de fezabilitate. Am angajat un consultant care ne-a ajutat la redactarea caietului de sarcini, echipa tehnică a făcut o vizită la Bucureşti pentru a vedea situaţia metroului de acolo, iar ceea ce noi propunem ţine cont de evoluţia viitoare a tehnologiei, şi nu pe situaţia existentă a metroului din Bucureşti, deoarece metroul viitorului nu va avea captatoare de curent cum are azi, ci va fi cu baterii electrice”, a spus Boc, citat de Mediafax.

Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate, a Planului Urbanistic Zonal şi a detaliilor tehnice privind viitoarea centură metropolitană a municipiului Cluj-Napoca a cărei realizare este estimată la 150 de milioane de euro a fost semnat, a anunţat, joi, primarul Emil Boc.

Potrivit unei postări pe pagina sa de Facebook, Emil Boc a arătat că această centură este vitală pentru rezolvarea problemelor deosebite pe care zona metropolitană Cluj-Napoca le are în ceea ce priveşte traficul rutier de tranzit.

„Am semnat contractul cu privire la realizarea Studiului de fezabilitate, a Planului Urbanistic Zonal şi a Detaliilor tehnice de autorizare a construcţiei pentru centura metropolitană a Clujului care va avea o lungime de 38 de km şi va costa 150 milioane de euro. Centura metropolitană figurează în Master Planul General de Transport al României sub denumirea de Drumul Trans-Regio Gilău – Apahida, fiind vitală pentru rezolvarea problemelor deosebite pe care zona metropolitană Cluj-Napoca le are în ceea ce priveşte traficul rutier de tranzit, precum şi accesul la reţeaua naţională de transport rutier pentru traficul originând în sau având destinaţia în zona metropolitană Cluj-Napoca”, a subliniat edilul Clujului.

Boc a precizat că Primăria Cluj-Napoca a atribuit contractul de servicii pentru întocmirea studiului de fezabilitate, PUZ şi detalii tehnice pentru proiect unei asocieri de mai multe firme româneşti şi străine, valoarea contractului fiind de 17,1 milioane de lei fără TVA.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.