Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Ministrul Educației: Dacă se păstrează rata actuală a infectărilor, în a doua parte a lui octombrie ar putea ajunge la 6 la mie

0 63

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat luni că în cazul în care se va păstra actuala rată de creştere a infectărilor cu noul coronavirus în a doua jumătate a lunii octombrie inclusiv Capitala ar putea atinge pragul de 6 la mie.

„Capitala în data de 1 august avea o rată de infectare de 0,13 la mie. Pe 31 august era de şase ori mai mare 0,78 la mie. (…) Avem 1,08 astăzi creştere. De ieri până astăzi de la 1,02 la 1,08 rată de infectare în Bucureşti. Un simplu calcul matematic este tot ceea ce pot face. Dacă în matematică am competenţa, în domeniul sanitar nu am competenţe. Dacă se păstrează acest progres din perspectivă matematică şi se va păstra dacă nu vom înţelege că este extrem de important să ne vaccinăm, că este extrem de important să respectăm regulile sanitare. Dacă s-ar păstra această rată de creştere, în a doua jumătate a lunii octombrie inclusiv Bucureştiul ar putea atinge pragul de 6 la mie cu toate consecinţele care rezultă din acest lucru, coroborat cu prevederile ordinului de ministru comun. Este un calcul pur matematic. Sunt colegii cu competenţe medicale care pot corecta acest calcul matematic în funcţie de elemente de ordin epidemiologic cunoscute despre viteza de transmitere a acestei tulpini”, a spus ministrul, în cadrul unei dezbateri organizată de Salvaţi Copiii România.

„Masca de protecţie – absolut necesară în interior. (…) Masca este cea mai importantă măsură de protecţie. (…) Vaccinarea fiind singurul act care poate pune capăt acestei crize, restul măsurilor – mască de protecţie, distanţare, aerisire, reguli de igienă – ne ajută să ţinem sub control pandemia până când vom reuşi să-i punem punct. Vom reuşi doar atunci când vom convinge că vaccinarea este singurul act medical care poate pune capăt acestei crize sanitare. Ca ministru al Educaţiei voi face tot posibilul ca şcolile să rămână cât mai mult timp deschise cu prezenţă fizică şi să asigurăm cele mai bune condiţii şi din perspectivă educaţională dar şi din perspectiva protecţiei sanitare”, a spus ministrul , în cadrul dezbaterii „Vaccinul anti-COVID pentru copii: cum ne protejăm copiii, odată ce începe şcoala?”, organizată de Salvaţi Copiii România.

Ministrul Educaţiei a afirmat că în fiecare şcoală va fi desemnată o persoană care să faciliteze întâlnirile între persoane cu competenţe medicale şi părinţi.

„În fiecare şcoală avem o persoană desemnată pentru a asigura, a facilita întâlnirile între persoane cu competenţe medicale şi părinţi. Pentru a putea răspunde întrebărilor legate de vaccinare şi pentru a aduce argumente în favoarea respectării regulilor sanitare”, a mai susţinut Cîmpeanu.

În opinia sa, pentru predarea online sunt necesare cinci condiţii: conectivitatea la internet, disponibilitate de echipamente, conţinut digital, profesori formaţi pentru acest tip de predare şi posibilitatea unei evaluări adecvate.

„Predarea online – sub rezerva îndeplinirii a cinci condiţii, pe care îmi permit să le enumăr. Prima condiţie – conectivitate generalizată. Avem o conectivitate ceva mai bună decât aveam în urmă cu un an la deschiderea anului şcolar. Dar avem zone neacoperite. (…) Al doilea element este disponibilitatea echipamentelor. (…) Stăm mult mai bine din perspectiva disponibilităţii echipamentelor pentru elevi, dar nu suficient de bine pentru a avea o predare online generalizată. Am achiziţionat foarte multe echipamente electronice, au ajuns la elevi. Au fost şi situaţii neaşteptate, în care elevilor li s-au luat tabletele înapoi pe parcursul vacanţei de vară. Am intervenit cât de prompt am putut cu precizări care să evite acest exces de zel din partea unor directori pe care nu îi apreciez ca fiind profesionişti dacă au făcut aceste lucru. (…) A treia condiţie pentru predarea online – să existe conţinut digital. (…) Nu putem spune că avem conţinut digital corespunzător pentru toate disciplinele şi în toate şcolile. Al patrulea motiv – avem nevoie de profesori formaţi pentru predarea online. Predarea online diferă mult, foarte mult de predarea clasică”, a spus Sorin Cîmpeanu.

El a amintit că numai prin proiectul CRED au fost formaţi 50.000 de profesori, la care se adaugă şi alţii care au participat la alte proiecte şi programe de formare, însă a subliniat că nu toate cadrele didactice au beneficiat de acest tip de cursuri.

„Aproape 50.000 de profesori au trecut printr-o formare prin proiectul CRED. Au fost şi alte programe şi proiecte pentru predarea online. Însă nu toţi profesorii au beneficiat de această predare”, a declarat ministrul.

În opinia sa, evaluarea în sistem online „nu s-a făcut niciunde într-o manieră relevantă”.

„Al cincilea element pe care îl subliniez (…) – actul didactic se finalizează printr-o evaluare. Evaluarea în sistem online nu s-a făcut niciunde într-o manieră relevantă. Creăm imagini false asupra stadiului în care se află elevii, asupra stadiului în care se află şcoala românească atâta vreme cât nu avem platforme dedicate şi securizate pentru evaluarea online. Nu cred că sunt mulţi acei colegi profesori care pot garanta că în spatele ecranului cel care răspunde în procesul de evaluare este cel care trebuie să răspundă şi cel care primeşte calificativele. Nici în învăţământul preuniversitar, nici în învăţământul universitar. Având în vedere nivelul de îndeplinire parţială a acestor cinci condiţii, decizia a fost aceea de a evita la maximum posibil predarea online”, a mai susţinut Cîmpeanu.

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More