Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Petiție online: ”Mândru că-s dejean: Zeci de probleme semnalate primarului Costan Morar și Consiliului Local Dej”

0 24

Un grup tot mai numeros de pe rețeaua de socializare Facebook, semnalează zilnic problemele cu care se confruntă dejenii în viața de zi cu zi, în ceea ce privește curățenia orașului și lipsa de implicare a autorităților locale în rezolvarea acestor situații.

Grupul ”Mândru că-s dejean?” adună în fiecare zi noi membri nemulțumiți de condițiile în care-și duc viața în Dej, fiecare semnalând pe respectivul grup, prin mesaje sau fotografii, aspecte din viața municipiului, mizeria de pe străzi și din cartiere, actele de distrugere a domeniului public, dar și situații în care autoritățile locale se implică mai puțin sau deloc.

Bineînțeles, toate aceste probleme sunt create tot de locuitori ai municipiului Dej, cărora nu le pasă de curățenia din jurul lor, de păstrarea unei normalități în viața comunității locale, sau de eventualele sancțiuni de care sunt pasibili în momentul în care încalcă normele de conviețuire în comun ale dejenilor.

Tocmai de aceea, membrii din acest grup de pe Facebook au creat o petiție online, prin care atrag atenția celor responsabili aspra problemelor cu care se confruntă. Redăm mai jos, integral, petiția publicată pe internet.

”Mândru că-s dejean?

In atenția domnului ing. Costan Morar, Primar al Municipiului Dej și a Consiliului Local a Municipiului Dej,

Suntem un grup de cetățeni, locuitori ai municipiului Dej care vă înaintăm și semnăm prezenta petiție nemulțumiți de ceea ce se întâmplă în oraș de câțiva ani.

Cu toții împărtășim preocupări comune pentru bunul mers al lucrurilor în Dej așa încât sperăm să tratați cu maximă seriozitate nemulțumirile noastre și să le dați spre rezolvare autorităților competente pentru fiecare problemă în parte.

Aceasta petiție se vrea una a promovării dialogului între comunitate si administrația locală, dar și a responsabilizării, respectării dispozițiilor legale și hotărârilor Consiliului local precum și sancționării persoanelor care se fac vinovate de încălcarea acestora.In calitatea noastră de contribuabili, considerăm ca de o parte din banii pe care-i plătim ca taxe si impozite ar trebui să beneficieze și cetățenii acestui oraș, prin programe de îmbunătățire a calității vieții dejenilor.

Problemele care ne preocupă sunt numeroase. Le vom enumera în ordinea pe care o considerăm cu urgență în rezolvare:

1. – curățenia și aspectul orașului,serviciile firmei de salubritate lasă mult de dorit, cei de la spații verzi total inexistenți din peisaj, totul e uscat,neîngrijit, acoperit cu gunoaie, ambalaje; locurile de joacă pentru copii neîngrijite, murdare, neigienizate, lipsesc programele de plantare a spațiilor verzi;

Indicat ar fi ca tomberoanele să fie închise in zona cu acces doar pentru a arunca gunoiul, la golirea lor doar lucrătorii serviciului de salubritate să aibă acces, in acest sens gunoiul nu ar mai fi aruncat afară de căutătorii prin gunoaie, acesta devenind un adevărat focar de infecție; vă atașăm și nenumărate poze făcute de cetățeni din Dej care demonstrează că mizeria e la ea acasă la Dej.

2. – prezența romilor în număr tot mai mare pe stradă, ceea ce duce la majoritatea nemulțumirilor cetățenilor și mare parte a problemelor din oraș li se datorează.

De aceea solicităm punerea in aplicare a Hotărârii nr. 140 privind aprobarea modificării şi completării Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Dej Nr. 75/2009 privind stabilirea unor măsuri pentru buna gospodărire, păstrarea curăţeniei, respectarea normelor de igienă, protecţia mediului şi înfrumuseţare a municipiului Dej; sancționarea persoanelor care în mod regulat se adună in diverse locații (parcul mic, mare, cinematograf Arta, zona Carrefour de pe Dealul Florilor, etc) provocând atât tulburarea liniștii publice, producând mizerie și creând o stare de insecuritate socială pentru cetățeni.

Recomandăm montarea de tăblițe care să indice dispozițiile legale și sancțiunile care se aplică în cazul nerespectării acestora.

3. – cerșetoria care a ajuns să fie agresivă și liberă pentru că nimeni nu îndrăznește să-i ridice de pe stradă pe cei care agresează cetățenii care trec prin centrul orașului.

4. – lipsa de pe stradă a Poliției locale pe care o găsim aproape în totalitate vinovată de starea orașului, pentru ca nu aplică legea

5. – prezența pe stradă a câinilor vagabonzi

6. – lipsa din oraș a unui WC public, cred că suntem singurul oraș din țara fără WC public. Exista 6 stații de taxi in oraș și nici un WC public. Pentru renovarea celui din centru s-au cheltuit 500 de milioane și stă închis. Nu are nici o logică Dejul oraș turistic fără WC public. Este aberant!

7. – lipsa din oraș a unui cinematograf, a unei librarii,a unei case de cultură activă și civilizată cetățenii din Dej fiind nevoiți să-și ducă copiii în alte orașe pentru că Dejul nu oferă nimic pe plan cultural

8. – lipsa sistematizarii serviciului de igienizare a spatiului verde

9. – lipsa rampelor pentru persoane cu dizabilitati in institutiile de stat

10. – lipsa camerelor de supraveghere in zonele centrale

11. – lipsa zonei pietonale centrale

12. – lipsa sistemelor de răcorire in parcuri

13. – lipsa proiectelor de indepartare a ciorilor din zonele publice

14. – lipsa conditiilor decente pentru cei care vând în piata de vechituri

15. – lipsa sistemelor de reciclare a deseurilor

16. – lipsa pistelor pentru biciclisti

17. – lipsa programelor de decolmatare a Vaii Salca

18. – lipsa unei perdele de verdeata la locul de joaca de la UM pentru protectia impotriva noxelor de la gazele de esapament (tinand cont locului de joaca e amplasat foarte aproape de șosea)

19. – lipsa sistematizarii circulatiei pe strazile inguste

20. – lipsa igienizarii fostei Policlinici Militare

21. – lipsa unui supermarket în orașul nostru, care să ofere și locuri de parcare pentru ce-i care-și fac cumpărăturile

22. – lipsa posibilității de a circula în condiții normale pe Dealul Florilor.

De la Carrefour pana la unitatea militara nu se poate circula pe trotuar, acesta fiind ocupat de masini, mămicile fiind nevoite să meargă pe stradă cu cărucioarele cu copii

În zona pieței de pe Deal nu se poate circula pe trotuar cu caruciorul si de asemenea in zona din fata de la Unicarm pana la intersecție,rampa de coborâre la trotuar fiind foarte abruptă există risc de accidente ceea ce face ca mămicile sa circule cu cărucioarele cu copii pe partea carosabila prin intersecție

23. – amenajarea zonei “Baltă” de pe Dealul Florilor. S-au adunat toate de pe baltă, copiii au rămas fără loc de joacă și nu se mai întâmplă nimic acolo. Când se începe o treabă se duce până la capăt nu se lasă de izbeliște câțiva ani

24. – soluționarea problemei blocului ruină de la UM, care a fost intens dezbătută înainte de alegerile locale și care a rămas uitată în arhivă. Acea ruină reprezintă un real pericol și de asemenea aduce o imagine dezolantă turiștilor care-l văd,imaginea orașului având de suferit

25. – reabilitarea stadionului, terenului de fotbal, ștrandului olimpic de care s-ar putea bucura dejenii și care de aproape 20 de ani arată jalnic

26. – crearea unei hotărâri în Consiliul Local care să oblige posesorii de animale de companie,în special câini, să aibă la ei în timpul plimbării animalului de companie pe domeniul public materiale necesare(pungi) pentru curățarea locului și evacuarea dejecțiilor fiziologice

27 – organizarea zilelor municipiului în afara orașului, pentru a nu bloca centrul orașului și a perturba liniștirea locuitorilor din zonă care sunt nevoiți să suporte zgomotul, mizeria din centru și multe săptămâni după festival mirosul de ulei ars vărsat direct pe stradă, cărbunii încinși de la grătare pe spațiul verde din parcul mic, fără a vorbi de mirosul de dejecții fiziologice de pe toate străduțele din centru. De asemenea nu vedem rostul tarabelor întinse de romi cu produse chinezești pe care le găsim la orice magazin.

28 – nemulțumirea cetățenilor privind starea drumurilor, calitatea proastă a lucrărilor de reparații a drumurilor și termenul extrem de îndelungat în care se realizează aceste reparații.

Nu așteptăm un răspuns pompos care să explice doar ce vă convine ci un răspuns cât se poate de documentat și cât mai la subiect, în care să ne spuneti dacă, cum și când vor fi rezolvate aceste doleanțe, cu termene precise, pe etape și zone.

Incheiem prin a spune că ne rezervăm dreptul ca – în măsura în care problemele pe care vi le-am adus în atenție nu se vor rezolva sau nu vor primi un răspuns corespunzator – să vă mai adresăm și alte petiții atât dumneavoastră cât și altor autorități competente în a ne rezolva problemele sau chiar să ne promovăm demersul și cu ajutorul unor institutii de presă.

Vă mulțumim,

08.08.2017

Domnului ing. Costan Morar, Primar al Municipiului Dej, județul Cluj

Consiliului Local al Municipiului Dej

Comentarii