Protecția datelor, mărul discordiei între UE, Google și Facebook
Un grup format din mai mulți parlamentari europeni, autorități de reglementare dar și activiști urmărește acum interzicerea tuturor practicilor care le permit agenților de publicitate sau partidelor politice să „urmărească” utilizatorii cu mesaje personalizate ori de câte ori folosesc internetul.
În anul 2018, Uniunea Europeană a introdus Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR), un regulament de confidențialitate care stabilea controlul asupra datelor personale ca fiind un „drept fundamental” al unei persoane fizice și care, de asemenea, amenința cu amenzi de până la 4% din cifra de afaceri anuală a unei companii care încălca aceste reguli, scriu cei de la Digi 24 prin referire la un articol din Politico.
Însă coloșii Google și Facebook ar încălca frecvent GDPR-ul prin micro-targetare. Aceștia adună, compilează diverse date și comportamente ale utilizatorilor pentru a crea reclame personalizate. Micro-targetarea nu este folosită doar de către Google, Facebook sau Amazon.
Acum, susținătorii mișcării de interzicere a practicii de micro-targeting urmăresc introducerea acestei interdicții în legislația Uniunii Europene, prin schimbarea Legii privind serviciile digitale.
Descoperă mai multe la Someșeanul.ro
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.