Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Proteste de amploare pregătite de sindicatele din administrația publică

0 31

federatia_nationala_a_sindicatelor_din_administratie

Dezamăgiți de faptul că actuala guvernare nu și-a îndeplini promisiunile făcute în campaniile electorale, sindicaliștii din administrația publică pregătesc proteste de amploare, pichetarea prefecturilor din fiecare județ, dar și un miting în București, la care să participe cel puțin zece mii de persoane.

”Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie (F.N.S.A.) a transmis Guvernului României, chiar de la instalarea acestuia, prin adrese repetate, problemele şi revendicările salariaţilor din administraţia publică.

Din păcate, după aproximativ doi ani de guvernare, suntem amăgiţi cu promisiuni, aşa cum s-a intâmplat şi în campania electorală din 2012, când actualii guvernanţi au câştigat alegerile cu voturile noastre, promiţând că vor modifica legislaţia prin care Guvernele Boc au distrus tot ceea ce sindicatele din România au construit de la Revoluţia din 1989 încoace. Am mai fost păcăliţi şi cu ocazia alegerilor europarlamentare din 2014 de către clasa politică aflată la guvernare.

Considerăm că este destul! Trebuie să le reamintim politicienilor de astăzi că ţara aceasta trebuie guvernată de români pentru români şi nu pentru clanuri mafiote şi grupuri de interese”, se arată în comunicatul FNSA.

Sindicaliștii au transmis și o serie de revendicări, listă care a mai fost trimisă premierului Victor Ponta, ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Liviu Dragnea, ministrului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, Rovana Plumb, dar și ministrului Finanțelor Publice, Ioana Maria Petrescu

Lista principalelor revendicări ale F.N.S.A.

1. Promovarea Legii nr. 62/2011 – Legea dialogului social a avut ca şi efecte destructurarea şi reducerea mişcării sindicale, mimarea dialogului social, desfiinţarea negocierilor colective şi imposibilitatea organizaţiilor sindicale de a organiza acţiuni sindicale.

Soluţie: – promovarea proiectului de act normativ pentru modificarea Legii nr. 62/2011, aşa cum a fost discutat şi negociat cu organizaţiile sindicale.

2. Reîntregirea veniturilor salariale avute înainte de diminuarea salariilor cu 25%, de eliminare a tuturor drepturilor de natură salarială sau de suspendare a acestora.

Soluţii: – acordarea primei de vacanţă tuturor salariaţilor din administraţia publică; – acordarea celui de al 13-lea salariu; – acordarea unor drepturi prin contractele/acordurile colective de muncă, în funcţie de posibilităţile financiare ale autorităţilor publice locale şi de veniturile proprii; – acordarea de tichete de masă sau alocaţie de hrană.

3. Autorităţile administraţiei publice locale au preluat o serie de activităţi, datorită modificărilor legislative, aşa cum a fost cazul poliţiei locale, evidenţei populaţiei, direcţiilor de asistenţă socială, administrării creşelor, spitalelor municipale, judeţene şi orăşeneşti etc; în acelaşi timp, din decembrie 2008, posturile din administraţie au fost blocate, ca urmare existând astăzi compartimente cu lipsă mare de personal, ceea ce conduce la o diminuare a eficienţei, a calităţii serviciilor publice prestate, precum şi la efectuarea multor ore suplimentare care nu sunt plătite şi nici nu pot fi recuperate fără să creezi un dezechilibru uriaş în activitatea curentă.

Soluţii: – plata orelor suplimentare; – deblocarea posturilor vacante. (rezolvată parţial)

4. În acest moment, conducătorii instituţiilor publice nu au la îndemână nicio posibilitate de a stimula salariaţii cu performanţe excepţionale şi cu pregătire profesională de excepţie, care participă la promovarea de proiecte, în comisii de specialitate cu atribuţii complexe sau activităţi dificile.

Soluţii: – posibilitatea constituirii fondului de premiere în limita a 10% din fondul de salarii; – acordarea de premii anuale din economiile la fondul de salarii; – acordarea sporurilor de până la 15% pentru personalul care participă în comisiile de specialitate, cum ar fi: comisia de disciplină, comisia paritară, comisia de concurs, comisia de soluţionare a contestaţiilor etc.; facem precizarea că aceste comisii funcţionează periodic (unele lunar) şi sunt formate din 3-6 persoane;

5. Din păcate, camerele Curţii de conturi a Ropmâniei nu iau în considerare prevederile Legii nr. 84/2012, sentinţele judecătoreşti rămase definitive, hotărârile consiliilor locale şi judeţene, precum şi prevederile Legii nr. 330/2009 legea-cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, cu referire la sporurile specifice care trebuie cuprinse în salariul de bază, reţinând în actele de control că acestea ar fi încasate ilegal, obligând astfel angajatorii să emită acte de imputare salariaţilor.

Soluţie: – promovarea actului normativ de completare a Legii nr. 84/2012, legea amnistiei fiscale pentru bugetari, privind unele măsuri referitoare la veniturile de natură salarială ale personalului plătit din fonduri publice, aşa cum a fost iniţiată de către un grup de senatori şi negociată cu F.N.S.A.

6. Stabilirea salariilor de bază pentru personalul din administraţia publică prin aplicarea coeficienţilor de ierarhizare prevăzuţi în Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului platit din fonduri publice şi modificarea valorii de referinţă de la 600 de lei la nivelul salariului mediu brut pe economie.

7. Există sentinţe judecătoreşti definitive care obligă angajatorii să plătească unele despăgubiri salariaţilor, din diferite motive, iar aceştia eşalonează plata acestor despăgubiri interpretând greşit prevederilor O.U.G. nr. 71/2009, completată de O.G. nr.17/2002.

Soluţie: – promovarea unui act normativ prin care să se reglementeze plata despăgubirilor stabilite prin hotărâri judecătoreşti irevocabile de îndată şi integral, în mod special pentru drepturile de natură salarială.

8. Urgentarea adoptării proiectului de modificare a Legii nr. 155/2010 a Poliţiei locale.

9. Analiza posibilităţii de aplicare a cotei progresive de impozitare şi renunţarea la cota unică.

10.Instituirea pensiei de serviciu pentru toţi bugetarii care în desfăşurarea activităţii lor sunt supuşi unui regim de incompatibilitate stabilit prin legi speciale.

 

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.