Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Reformista Andronescu vrea iar schimbări în educație

1 163

Educația nu scapă. Andronescu ține cu dinții de perpetua reformă. Nu toate școlile să înceapă de la 8:00, laboratoare mobile și liceul tehnologic se vrea schimbat din nou.

Ecaterina Andronescu nu se dezminte de plăcerea pe care i-o provoacă reforma perpetuă. Actualul Ministru al Educației vine cu noi idei pentru ca sistemul educațional să funcționeze în limitele normalului. Astfel, prezentă ieri la Adunarea Generală a Asociaţiei Municipiilor din România, a declarat, potrivit Agerpres, că „am putea să gândim o formulă: nu toate şcolile să înceapă la ora 8,00. Să încercăm să decalăm programul în aşa fel încât să nu supraaglomerăm oraşele”.

Totodată, Ecaterina Andronescu, abordând problema aglomerației Bucureștene și a transportului școlarilor, a dat exemplul orașului Cluj-Napoca unde deja există un sistem implementat de autobuze școlare, sistem care, spune domnia sa, funcționează.

„Problema cu microbuzele, propusă de doamna primar Gabriela Firea, funcţionează în Cluj şi funcţionează cu rezultate foarte bune. Poate fi o soluţie, un model pe care să îl avem în mai mute din oraşele noastre aglomerate” a subliniat Ecaterina Andronescu.

O altă problemă arzătoare pentru fantezia doamnei ministru se referă la așa-zisele laboratoare mobile. Nu există laboratoare în școală, elevii învață în laboratoare destinate altor materii, și de aceea este nevoie de laboratoare mobile ce se pot deplasa de la o școală la alta.

„Nu mai avem laboratoare în şcoli. Sincer vă spun că mă gândesc la o formulă de a construi laboratoare mobile şi de a deplasa aceste laboratoare de la o şcoală la alta. Când am introdus clasa pregătitoare în şcolile noastre, în cele mai multe clasa pregătitoare a intrat în laboratoarele de fizică, biologie şi chimie. Şi suntem acum în situaţia să avem un deficit de cadre didactice chiar la aceste discipline, ceea ce, fără îndoială, nu este de acceptat”, a ținut să precizeze doamna Andronescu.

Și doamna ministru nu s-a oprit aici. Atenția i se îndreaptă către vechea ei poveste de dragoste, liceele tehnologice. Andronescu a dat astfel curs ideei că liceele tehnologice ar trebui transformate în licee tehnologice duale, cu bacalaureat diferențiat.

„Mi se pare normal, este corect să creştem competenţele autorităţilor locale în ceea ce priveşte învăţământul preuniversitar. S-a făcut această solicitare de către dumneavoastră şi în viitoarea lege trebuie să o prindem. Liceul tehnologic, după opinia mea, este cea mai mare vulnerabilitate a sistemului de învăţământ românesc în acest moment. Ca urmare, încercăm să vedem cum putem să îl regândim şi să îl transformă în liceu tehnologic dual, cu un bacalaureat diferenţiat. Este nivelul următor de pregătire după şcoala profesională şi cred că lucrul acesta trebuie să îl facem şi trebuie să îl restructurăm prin lege, pentru că legea actuală nu ne permite să facem acum această transformare”, a afirmat Ecaterina Andronescu.

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

  1. Stefan spune

    Încercăm tot felul de variante. Ar trebui sa începem cu faptul ca avem un Invătămat, la toate NIVELURILE, care da absolvenți agramați și nepregătiți.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More