Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Replica Spitalului Municipal Dej în urma articolului publicat de Someșeanul.ro

4 49

spitalul municipal dej

În urma articolului apărut în publicația online “Someșeanul” în data de 11.01.2015, preluat ulterior de posturile B1 TV și ProTV, care făcea referire la timpul prea lung de așteptare la Compartimentul de Primiri Urgențe al Spitalului Municipal Dej, conducerea spitalului dorește să facă următoarele precizări:

În toate Unitățile de Primiri Urgențe din spitale, ordinea admiterii pacienților se face nu atât în ordinea sosirii pacienților, ci în ordinea gravității stării lor, astfel, persoanele în starea cea mai gravă au întotdeauna prioritate la consultaţie, potrivit Protocolului naţional de triaj al pacienţilor care se află în structurile pentru primirea urgenţelor.

În situația pacientului care a reclamat timpul prea lung de așteptare (pacient cu multiple internări anterioare în spital), dorim să menționăm faptul că acesta a fost adus la spital la insistențele familiei, cu toate că acestora li s-a explicat că nu reprezintă o urgență medico-chirurgicală, fiind vorba de o afecțiune cronică ce se tratează în ambulatoriu, astfel fiind încadrat în codul alb, la care timpul de așteptare este de 120 minute în situația în care compartimentul este aglomerat.

În timpul cât dânsul a așteptat au fost examinați 5 alți pacienți clasificați în codurile de urgență galben (pacient critic) care trebuie examinați în maximum 10 minute din momentul sosirii, și codul verde la care pacienții pot aștepta maximum 30 minute.

Ne exprimăm dezaprobarea pentru modul în care publicația d-voastră a ales să dea curs nemulțumirilor unui aparținător, prezentând lucrurile într-o lumină defavorabilă spitalului, fără să dea dreptul la o opinie și personalului medical implicat.

De asemenea, îi rugăm pe cei care întâmpină probleme în acordarea actului medical să se adreseze în primul rând conducerii spitalului și nu organelor de presă, pentru a putea primi explicațiile necesare și pentru a se putea îndeplini acțiunile corective necesare.

Dorim totodată, să-i rugăm pe pacienții cu afecțiuni cronice să respecte acasă tratamentul prescris, și să se prezinte pentru monitorizarea evoluției și tratamentului în primul rând la medicul de familie și la medicul curant specialist din ambulatoriu, și doar în cazul unei agravări a bolii să se prezinte la spital, evitându-se astfel supraaglomerarea Compartimentului de Primiri Urgențe cu cazuri care pot fi tratate în ambulatoriu. În anul 2014 au fost consultați în CPU al Spitalului Municipal Dej un număr de peste 17.000 de pacienți, cu o medie pe zi de aproape 50 de consultații, din acest motiv în momentele în care există o aglomerare a cazurilor, timpul de așteptare este inevitabil mai lung.

Conducerea Spitalului Municipal Dej  dorește să-i asigure pe toți pacienții de faptul că problemele lor de sănătate vor fi tratate cu toată grija și considerația, medicii angajați ai spitalului străduindu-se continuu să asigure servicii medicale de cea mai înaltă calitate.

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

4 Comentarii
  1. eu spune

    fals,fals,fals…pacientii stau sa astepte mult si bine si pentru ca personalul spitalului e prea ocupat sa isi bea cafeaua sau sunt prea comozi,o spun din propria experienta

  2. alex spune

    Doanma sau domnisoara. Am stat acolo antro zi peste o ora si nu m-a bagat nimeni an seama. Ce sa ma trieze sau sa ma antrebe ceva. Am stat ca prostu acolo atat eu cat si o domnisoara care era pe coridor de cel putin 2 ore dupa spusele dansei cu mult timp anainte de a veni eu si nu a fost nici macar antrebata sau eu antrebat cu toate ca sant asigurat medical. Ba eu chiar rog pe toti bolnavi sa sune la toate televiziunile si la toata masmedia. Ca pana la urma noi va platim salariile nu invers si pentru asta dorim cel putin sa fim bagati an seama.!!!

  3. Mirabela spune

    Dar de cozile de la Policlinica cand ti se da trimitere si sunt cate 2-3 persoane cu acelasi numar, daca ai un salariu mare si CAS si sanatatea o platesti pe masura salariului si de ce beneficiezi? daca trebuie sa faci tomograf, daca nu dai bani te pune sa-l faci pe banii tai desi mi s-a spus ca e necesar sa-l fac dar mai bine il platesc ca daca nu trebuie sa astept prea mult(asta a fost raspunsul medicului). Care sunt beneficiile pentru ca ai contribuit la sanatate?! Va spun eu! Nici un beneficiu si nici un drept decat daca platesti dai mita eu nu am dat! Daca nu credeti mergeti cu camera ascunsa si vedeti cati sunt programati la o anumita ora si asteapta ore in sir, eram programata la 9 si am intrat la 13 si erau 3 persoane cu acelasi nr, sau nu se prezinta la cabinet la ora de pe programul afisat, daca vrei sa mearga mai repede mai bine mergi la cabinetul privat, asa mi-a spus cineva din policlinica. Eu in primul rand as interzice celor carora sunt privatizati sa lucreze si la stat. De ce? Pentru ca nu-si respecta programul de lucru si te cheama sa mergi in afara programului la cabinetul privat sa incaseze ceva in plus! Nu mai zic de mizeria din policlinici, atat Gherla cat si Dejul, adevarate focare de infectie!!! Mi-e scarba!

  4. Dan spune

    Prolog: nu incurajez in niciun fel sistemul sanitar actual, tot ceea ce va relatez eu este pur obiectiv.

    Eu sunt student in anul IV la medicina. Din Dej. Un oras micut, dar frumos, care din pacate duce lipsa de fonduri acolo unde ar trebui sa fie. Acum, nu m-am nascut eu invatat, sau nu vreau sa spun ca le stiu pe toate, dar sa va explic cum functioneaza sistemul de urgenta: Sunt 5 tipuri de coduri. Cod rosu, cand bate la poarta lui sfantu’ Petru; Cod galben cand daca nu intervii in 10 minute o sa vrea sa bata la poarta lui sfantu petru, Cod verde, cand e o leziune cu potential amenintator de viata sau o durere relativ greu suportabila (30 de minute), Cod albastru cand e o zgarietura mai urata(1 ora), iar Cod alb cand poti suporta mult si bine (pana la 2 ore).
    Cum functioneaza sistemul de triaj? De obicei un personal calificat vine, si inspecteaza fiecare pacient in parte, de obicei majoritatea pacientilor care vin pe picioarele lor, cu MICI exceptii, sunt in general pana in cod verde. Spre exemplu: o colica renala evident e o chestie neplacuta si ai impresia ca cineva te sfasie pe dinauntru, insa nu e amenintatoare de viata, cel mai probabil va fi un cod verde. Dar in acelasi timp va suna ambulanta ca vor aduce un individ care a cazut de pe o balastiera direct in cap. Acela cel mai probabil va fi un cod rosu, iar acest lucru din pacate va gestiona toate resursele existente spre acel caz. De ce toate? Pentru ca in momentul de fata, in garda de urgenta lucreaza 3-4 asistenti/asistente, 1 medic primar/specialist + medicii din specializari diferite care mai vin sa ajute. Daca e o chestie de chirurgie, va veni un chirurg. Daca e nevoie de o evaluare neurologica, va veni un neurolog. Si asa mai departe.

    Acuma de ce isi beau asistentele/medicul cafeaua? Pentru ca e o cafea, pentru ca nu-s roboti, pentru ca au si ei nevoie de 5 minute de pauza. Eu cand mi-am facut practica aveam si aproximativ 30 de cazuri pe zi. Du-te la ecograf, fa-i un anti-tetanos, ia-i un EKG, interpreteaza EKG-ul, tine membrul in ax. Nu chestii grele ca inca sunt student, dar chestii care la sfarsitul turei se adunau. Mie dupa 3 saptamani incepea sa-mi cam piara entuziasmul. Imagineaza-ti sa lucrezi acolo, timp de 20 de ani. Si pe un salar mizer, si cu diferite personalitati umane, ca sa nu folosesc un limbaj colorat.

    Asa ca data viitoare cand vezi un medic ca-si bea cafeaua, iar tu te-ai zgariat la un meci de fotbal si astepti acolo pe picioarele tale, gandeste-te ca poate inainte a fost unul care a sangerat din toate directiile si ca cel mai probabil medicul respectiv ia o pauza. Numa’ zic, nu dau cu parul. Numai bine 🙂

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.