Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

Ședință ordinară a Consiliului Local Dej – LIVE-TEXT

0 36

consiliul local dej 2014

Consilierii locali din Dej se întrunesc astăzi, de la ora 15, în cadrul unei ședințe ordinare pe luna iunie. Pe ordinea de zi sunt numai 7 proiecte de hotărâre.

La ședință sunt prezenți 18 aleși locali. Doar Sorin Mailat (PDL) lipsește. Președintele ședinței este Nicolae Lazăr (PPDD). Pe ordinea de zi a mai fost adăugat un proiect de hotărâre.

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea contului de execuție al Spitalului Municipal Dej la data de 31 mai 2014.

Se prezintă structura de venituri și cheltuieli a Spitalului Municipal Dej. Toate cele patru comisii acordă afiz favorabil. Lazin are o întrebare către directorul economic al spitalului referitor la diferența între cheltuieli și plăți. Toți cei 18 aleși au votat pentru.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului de venituri şi cheltuieli al Spitalului Municipal Dej.

Este vorba despre o rectificare bugetară de 418.000 de lei care reprezintă excedentul înregistrat la finalul anului trecut. Comisiile acordă afiz favorabil. 18 aleși – pentru.

3. Proiect de hotărâre privind aprobarea rectificării bugetului local de venituri şi cheltuieli al Municipiului Dej.

Rectificare pozitivă de 2.015 mii lei. Comisiile acordă aviz favorabil. 18 voturi pentru.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării unui credit intern în valoare de 10.000.000 lei pe o perioada de 15 luni (perioadă în care va fi recuperat din rambursarea cheltuielilor eligibile de către Autoritatea de Management a Programului Operațional regional) necesar finanțării cheltuielilor eligibile pentru proiectul „Modernizare străzi în municipiul Dej” cod SMIS 4746.

Morar Costan, primarul Dejului: ”În urmă cu câteva luni de zile s-a aprobat și s-a semnat marele proiect de infrastructură străzi. Vrem să abordăm marea provocare care sunt drumurile pe fonduri europene, pe fonduri nerambursabile. Termenul de execuție e 31 decembrie 2015. Noi suntem acum în faza de licitație. În 21 iulie se vor deschide plicurile pentru licitație. Dacă nu o să fie contestații, undeva în luna august putem cunoaște câștigătorul.

Am venit cu acest credit (similar cu cel pe care l-am accesat pe cele două instituții de învățământ) pentru a face drumurile, ar fi vorba despre 6% dobândă, am impus comision de neutilizare 0, posibilitate de rambursare anticipată (comision 0), perioada maximă de utilizare a creditului va fi de 15 luni de zile, anticipăm ca până în decembrie să fie finalizată această lucrare. În februarie vrem să rambursăm acest credit. Toate dobânzile aferente ar fi 826.000 de lei, vrem ca acestea să fie mai mici decât cele estimate”, a spus edilul.

Aviz favorabil – toate cele patru comisii.

Butuza (PDL) întreabă dacă nu se va ajunge cu acest credit în situația în care a fost cel de anul trecut. Morar: ”Să sperăm că de data asta avem șanse, dar este posibil să fie fonduri mai mici și să fim creditați cu o sumă mai mică”.

18 voturi pentru, proiectul a trecut.

5. Proiect de hotărâre privind introducerea în inventarul bunurilor care aparțin domeniului public al Municipiului Dej a obiectivelor ce urmează a fi cuprinse în contractul de delegare a Serviciului de Alimentare cu Apă și Canalizare.

Este vorba despre un număr de 18 străzi. Comisia economică acordă aviz favorabil, la fel și cea juridică (cu un amendament la art. 1 – câteva modificări), comisia de urbanism, comisia de cultură – aviz favorabil.

Butuza: ”Nu este specificată locația stației de pompare de apă uzată. Să se reglementeze această chestie”.

Se supune la vot proiectul prezentat, cu modificările aduse de comisia juridică – 18 voturi pentru.

6. Proiect de hotărâre privind aprobare PUZ, parcelare teren (zona Dallas) – str. Bucovinei, beneficiar Cristea Tiberiu Willy.

Este vorba despre 10.000 m2. Comisia de urbanism solicită extrasele de carte funciară. ”Trebuie actualizate aceste acte pentru că cele depuse sunt din anul 2013”, arată Bonta.

18 voturi pentru.

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea întocmirii Actului adițional nr. 1 la contractul de concesiune nr. 21/9235 din 15.05.2005.

Se schimbă beneficiarul. Concensiunea rămâne de 2.228 lei. Aviz favorabil – toate cele patru comisii. 18 voturi pentru.

8. (proiect introdus ulterior pe ordinea de zi) 

Morar: ”Sindicatul Edilica a făcut o cerere spre Man Alexandru (evaluator) pentru a face o evaluare la tot ceea ce înseamnă drepturile sindicaliștilor, pe 2009, la sporurile de dispozitiv. Trebuie să faci și pasul doi: să vezi dacă suma a fost sau nu plătită. În situația dată trebuie să ne apărăm, că noi am achitat această sumă. Dorim să angajăm un avocat pentru a justifica că noi am plătit suma”.

Comisia economică, cea de urbanism și cea de cultură  – nu a fost dezbătut acest proiect de hotărâre în comisie și fiecare ales votează după cum dorește. Comisia juridică – aviz favorabil.

Morar către Lazin: ”Pentru a angaja un avocat trebuie acceptul dvs., acesta este esența acestui proiect”.

Bonta întreabă dacă ”mai sunt litigii în legătură cu sporul de dispozitiv?”.

Federiga către Morar: ”Ar trebui să avem aici și liderul sindicatului pentru a-i putea cere părerea. Nu este o variantă de înțelegere între sindicat și executiv?! Cred că ar trebui să existe o comunicare, în așa fel încât să nu fie implicat CL. Să puteți comunica cu el, să vedem câți bani mai sunt de dat, să se facă o eșalonare”.

Dora Muncelean: ”Trebuie să angajăm un avocat și să facem o contestație la executare, pentru că domnul primar a spus că o parte din sume a fost plătită. Cred că trebuie să facem această angajare, să contestăm raportul de expertiză, să vedem dacă a fost sau nu calculat corect”.

Federiga: ”Angajarea unei asistențe juridice va fi exact ce am făcut în 2009 sau 2010, iar atunci am pierdut. Trebuie stabilit exact cât e suma, să scutim executivul de bani aruncați pe juriști”.

Lazin: ”Nu e logic ca primul nostru pas să fie o contraexpertiză?”. Rusu: ”Dacă lucrurile sunt atât de simple, primarul spune că plățile au fost făcute și totul este clar, de ce nu putem face contestația respectivă direct cu compartimentul juridic al primăriei? De ce trebuie să angajăm un avocat dacă e atât de simplu?!”.

Morar: ”Să ținem cont că juriștii noștri sunt sindicaliști. Pe acest considerent am cerut angajarea unui avocat. Eu cer angajarea unui jurist pentru a justifica că noi am achitat acele sume, să cerem o contraexpertiză în acest sens”, e răspunsul primarului pentru Rusu.

Butuza: ”Domnule primar, dacă știați că e o chestiune sensibilă, de ce nu ați anexat la dosarul de ședință acest material, dat fiind faptul că adresa sindicatului este datată în 19 iunie, deci acum o săptămână. Probabil că în acest timp aveam timp să ne documentăm cu toții. Nu este prima dată când se întâmpla asta, eu, personal, nu sunt de acord cu acest gen de prezentări”. Morar: ”Dânsul (n.r – Butuza) are dreptate, dar parțial. Dânsul încearcă să scoată în evidență partea negativă a executivului”, contraatacă edilul. ”Normal că atacăm, că doar suntem în opoziție”, explică PDL-istul Butuza.

Cel mai discutat proiect al zilei a fost votat în cele din urmă după zeci de minute de dezbateri – 3 abțineri (Butuza, Lazin, Rusu), 15 pentru. Proiectul a trecut.

9. Soluționarea unor probleme ale administrației publice locale.

– Informare din partea S.C. Transurb S.A. Dej privind execuția bugetară, bilanțul și situația plăților restante la 30 aprilie 2014.

”S-a făcut ceva cu monitorizarea consumului de combustibil?”, întreabă Bonta. ”Din păcate nu”, e răspunsul lui Barbu, directorul Transurb. Se discută despre camere video, despre monitorizare video, însă totul se va stabili cu exactitate luna viitoare, arată primarul.

Același Bonta propune instalarea camerelor video, inițial, doar pe câteva autobuze. ”Ar apărea discuții, de ce la unii da și la alții nu”, răspunde Barbu.

DIVERSE:

Se discută despre adresa Poliției Dej referitoare la instalarea de camere de supraveghere la intrările în oraș și în punctele-cheie din trafic, unde există grad ridicat de producere de accidente. Morar: ”Poliția Locală va supraveghea acele camere. În prima ședință vreau să vedem valoarea aferentă și să discutăm concret”.

Alt subiect propus de Lazin: termenul parcărilor cu plată, când vor intra în vigoare(?). Morar: ”În ședința viitoare vin cu cu o schemă, cu zonele unde cred că ar trebui să punem aceste parcări. O să avem o discuție prealabilă înainte de a veni cu proiectul de hotărâre”.

Bob întreabă despre Zilele Municipiului Dej. Morar: ”Avem 40 de oameni care se ocupă de acest subiect. Vă invit să vă alăturați comisiei”. Trâmbițaș sare ”în apărarea” directorului CNAMD și vorbește despre creșterea nivelului acestor manifestări – 800 de ani de atestare documentară a Dejului.

Melinda despre extindere iluminat public pe strada Bucovina. Morar: ”Acum parcelăm strada Bucovina. Vom ține cont de această solicitare să o trecem ca și distribuție bugetară”.

Varga vorbește despre importanța monitorizării Transurb. Morar: ”Încercăm să finalizăm tot ce înseamnă contorizarea consumului de combustibil”.

Muncelean despre solicitarea poliției: ”Eu zic să gândim și să venim cu o politică, o procedură prin care să se asigure dreptul la viața privată și securitatea informațiilor”.

Butuza despre același subiect: ”Există o comisie de ordine publică în cadrul Primăriei și cred ca adresa ar fi trebuit să fie supusă atenției acestei comisii”. ”Solicitare de pe strada Teilor: în ultima perioadă s-au făcut niște lucrări de reabilitare a suprafeței carosabile, iar colegii de la SADP au fost cam neglijenți, au produs deranj riveranilor datorită cantităților mari de praf și datorită zgomotului”.

Cîmpan: ”Trebuiau făcute bannerele cu Torocul, pentru turiști”.

Se alege noul președinte de ședință: Rusu.

Se anunță că următoarea ședință va avea loc la începutul lunii iulie.

Știre în curs de actualizare…

Get real time updates directly on you device, subscribe now.

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.