Someșeanul.ro
Stiri de pe Valea Somesului

„Ce inseamna rata de conversie si cum se integreaza intr-o optimizare SEO pe plan local”

1 64

Ce rol are optimizarea SEO in cresterea ratei de conversie pentru un business local?

Ti-ai deschis o afacere online si ai nevoie de clienti? Acum este momentul sa gasesti si cele mai bune mijloace de promovare pentru a ajunge la publicul tinta. Daca inca nu stii de unde sa pornesti, afla ca o optimizare SEO ca la carte iti va aduce cel mai bun ROI (Return on Investment).

Insa ce faci daca afacerea ta este pe plan local, intr-un oras mai mic? Sa presupunem ca business-ul tau ofera servicii de livrare mancare in Ploiesti. La o simpla cautare, pe termenii “livrare mancare”, exista 2400 de cautari, insa pe “livrare mancare Ploiesti” doar 320 de cautari. Cu toate ca prima expresie are un volum mediu de cautari lunare mai mare, nu inseamna ca aceasta este si cea mai buna alegere pentru business-ul tau. Pentru a lua cea mai buna decizie, trebuie sa tii cont si de rata de conversie. Ce este aceasta si cum influenteaza strategia pe termen lung?

In marketing-ul online, rata de conversie este reprezentata de procentul de vizitatori pe un site, care actioneaza intr-un fel sau altul (achizitioneaza un produs, plaseaza o comanda etc). Astfel, o cautare specifica, precum “livrare mancare Ploiesti” in loc de “livrare mancare” iti va aduce o rata de conversie mai mare, tinand cont ca furnizezi produse sau servicii doar pe plan local.

Atunci cand folosesti aceasta tehnica pentru cautari specifice, putem spune ca ai facut primul pas catre optimizarea pe plan local. Fata de optimizarea SEO “clasica”, ideala pentru un business pe plan national sau chiar global, SEO local prezinta cateva mici diferente.

optimizare SEO

Astfel, daca te adresezi unui public mai mic, scopul principal ar trebui sa fie acela de a castiga audienta pe plan local, ceea ce va conduce la o rata de conversie mai buna si, implicit, un bounce rate scazut. Google vede cu ochi buni aceste lucruri, astfel ca te va “propulsa” in pozitii. In timp, cu o optimizare SEO ca la carte, vei putea ajunge in topul SERP (Search Engine Results Page), avand sanse mult mai mari sa intri in asa-numitul „Local SEO 3-pack”. Aceasta este o lista cu trei rezultate locale pe care Google le afiseaza inaintea rezultatelor organice pe cautarile foarte specifice.

Pentru a beneficia de “ajutorul” Google, va trebui sa pui la punct cateva aspecte legate de site-ul tau. Astfel, optimizarea SEO on-page a site-ului (meta taguri, arhitectura de linkuri, headings, continut, imagini) trebuie sa urmeze aceeasi strategie de obtinere a vizibilitatii pe plan local.

De asemenea, activitatea off-page se va face in baza acelorasi factori, fiind gandita si aplicata pe termeni de cautare locali, precum “pizza livrare Ploiesti” sau alte exemple. De asemenea, este important sa alegi publicatii, forumuri sau alte site-uri locale cat mai relevante pentru domeniul tau de activitate.

Nu uita nici de profilul de Google My Business, un instrument important cu care iti vei putea afisa brandul, localizarea pe harta, orarul si alte date de contact. Tine cont si de recenziile produselor, care pot fi afisate direct in pagina de rezultate Google, daca implementezi in codul site-ului tau algoritmii specifici de pe schema.org.

Incurajeaza-ti clientii sa iti lase comentarii si ofera o explicatie politicoasa celor care au fost nemultumiti de serviciile oferite. In majoritatea cazurilor, vei avea de castigat de pe urma unei critici constructive, iar alti clienti vor vedea ca esti implicat in activitate si ca doresti sa iti imbunatatesti serviciile oferite.

Asadar, alege o optimizare SEO pentru afacerea ta pe plan local, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara! Iar daca afacerea ta nu este pe plan national, asta nu inseamna ca este mai putin profitabila sau de succes. Identifica-ti corect clientii si vei ajunge mai usor la ei, printr-o strategie pe plan local!

Primește notificări în timp real pe dispozitivul tău, abonează-te acum.

  1. Matei spune

    Un articol corect, dar ce nu inteleg este de ce se vorbeste despre Ploiesti si nu despre Dej, Cluj, pe-acolo…

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More